SOUND TAILORS KÉSZÍTETTE EL A JIMJAM GYEREKCSATORNA ZENEI ARCULATÁT

Céljuk, hogy hazai és nemzetközi reklámfilmek, kreatív médiatartalmak zenéit, televíziók és rádiók hang-arculatait egyedi módon, csapatmunkában készítsék el.

A három sikeres, fiatal magyar zeneszerző – Kozma Kata, Alpár Balázs és Sebestyén Áron – által 2017-ben alapított Sound Tailors nyerte el a világszerte több mint száz országban fogható gyerekcsatorna, a JimJam zenei arculattervezését.

A média-zeneszerzésre szakosodott csapat a Pannónia Filmstúdióban alakította ki bázisát. A szerzők egyenként is komoly szakmai sikereket értek el; Artisjus- és Fonogram-díjak, nemzetközi sikert aratott dalok (FINA szurkolói dal, Eurovízió, Billboard Weekly Top 3) jegyzői. Tízéves reklám- és filmzenei tapasztalatukkal, felszerelt stúdiókkal, professzionális zenészekkel és szimfonikus zenekarral dolgoznak. Fontosnak tartják a mai zenei trendek követését, ezért mindig a legújabb zenei eszközöket használják.

A Sound Tailors az AMC Networks International által meghirdetett pályázaton elnyerte, és így elkészíthette a nemzetközi JimJam gyerekcsatorna zenei arculatát.

A JimJam új arculatát nemzetközi tenderen választották ki, amelyen 5 ország 9 kreatív ügynöksége vett részt. A nyertes design a londoni Wiedemann Lampe kreatív ügynökség munkája, akik az új logó mellett vadonatúj karaktereket álmodtak meg a JimJam-nek, emellett új identek és bumperek egészítik ki a teljes megújulást. Az új arculat célja, hogy vizuális megerősítést adjon a JimJam „Tanulj játszva!” felhívásának.

A zenei arculat kialakításakor nagyon fontosnak tartották az egységességet és a különböző kisebb zenei egységek összekapcsolhatóságát.

“Egy televíziós csatorna esetében a zene koncepciózus felépítése felerősíti a képi megjelenést és egy-egy jelenet vagy logó animáció játékosságát.  Az első lépés az volt, hogy létrehoztunk egy jól felismerhető és játékosan énekelhető “jingle” dallamot, amit Kata elváltoztatott gyerekhangon énekelt. Ezt a dallamot rögzítettük, és pár kreatív megoldással átalakítottuk. Az így kapott arculati elemeket a kisebb szünetközi videóknál Áron és Balázs felhasználta a hangszereléshez. Sokszor hangszeresen, néhol énekhanggal hoztuk vissza a fő dallamot, így kialakítva a csatorna arculatának egységességét. A hangszereléseknél az adott szituációnak megfelelő stílusban szólalnak meg az arculat témái. A bumperek (kisebb reklámközi animációk) gyártásánál szerettünk volna elrugaszkodni a fő témától, és csak asszociatívan utalni rá egy-egy hanggal vagy hangszínnel. Ezek a három másodperces, kis szünetközi zenék egyedire és kreatívra sikerültek, így arról is gondoskodtunk, hogy ne váljanak unalmassá a naponta akár 150-200-szor elhangzó zenei elemek.” – mesélték a Sound Tailors tagjai a munkáról.
(onBRAND)