NÖVELHETŐ A BIZALOM A DIGITÁLIS GAZDASÁGBAN

Növelik a felhasználói bizalmat és csökkentik a digitális átalakulás költségeit a kockázatkezelők.

Az üzleti döntésekbe mégsem vonják be őket megfelelően.

A kockázatkezelési és irányítási funkciónak gyökeresen meg kell változnia ahhoz, hogy stratégiai értéket hozzon létre.

Növeli a felhasználói élményt, csökkenti a végrehajtás költségeit és erősíti a projektek iránti bizalmat, ha a szervezetek vezetői bevonják a kockázatkezeléssel foglalkozó szakembereket digitális átalakítással foglalkozó programjaikba. – állítja az EY kutatása során megkérdezett vezetők 59 százaléka. A válaszadók több mint fele ugyanakkor úgy látja, hogy a terület vezetői csak a legritkább esetben aktív részesei a hasonló kezdeményezéseknek.

Célszerű az összes kockázati funkciót, mint például belső ellenőrzés, jog, egészség és biztonság integrálni a kitöltők szerint. A feltörekvő technológiák elterjedése – mint például a mesterséges intelligencia és a fejlett analitika – ugyanis jelentősen hozzájárulhat a kockázatkezelés további fejlődéséhez, aminek hatására a funkció értékes információkkal láthatja el a döntéshozókat.

“A kockázatkezelés nem működhet elszigetelten, a terület szakembereinek minden eszköze – például adatokon alapuló szimuláció – meg van ahhoz, hogy érdemi segítséget nyújtson a vezetők számára döntéseik következményeinek előrejelzésében. A szervezetek akkor lesznek képesek a radikális növekedésre, ha elfogadják, hogy az új korszak olyan bizonytalanságokat hoz, amire sok esetben csak külső erőforrás bevonásával tudnak felkészülni.”– emelte ki Bindics Judit, az EY kockázatkezelési szolgáltatásokért felelős vezetője.
(onBRANDS)