50 éves a LEGO DUPLO

Amikor az első ember a Holdra lépett, a LEGO bemutatta a legelső nagy kockákat.

Vajon melyik volt nagyobb mérföldkő az emberiség számára?

A DUPLO név a latin „duplex” szóból ered, aminek jelentése: dupla. A név először két, 1969-ben bemutatott LEGO DUPLO készleten szerepelt. Az 510-es számú és az 511-es számú készleteken.

A LEGO DUPLO kockák minden tekintetben kétszer akkorák, mint a klasszikus LEGO kockák.

Így minden kocka pontosan illeszkedik a LEGO rendszerbe a játék során, de ezt a 2:1 méretarányú megoldást nem volt könnyű feladat megtalálni. Mind a 4:1, mind a 3:1 arányt kipróbálták mielőtt Godtfred Kirk Christiansen – a LEGO Csoport második generációs tulajdonosa – 1968-ban szó szerint megálmodta, hogy hogyan alakítsa ki a kockák gombjait. Ezáltal a klasszikus LEGO kockákkal is kombinálhatóvá váltak, így megalapozva a biztonságos és még inkább korosztálynak megfelelő LEGO építési élményt.

A játékra való belső késztetés a természet módszere arra, hogy segítsen nekünk megérteni a világot.

A játékon keresztül megtanuljuk, hogy mit jelent tartozni valahova, szeretve lenni és a boldogságot megélni.  A születéstől 4 éves korig a gyerekek intenzív neurológiai átalakuláson mennek keresztül. Ez alatt a 4 év alatt megy végbe leggyorsabb tanulási és fejlődési időszak, amelyet egy ember élete során megtapasztal, ennek végén már kirajzolódik annak lenyomata, hogy valaki milyen felnőtté válik majd.

Ezért minden DUPLO terméket kiemelkedő gondossággal arra terveznek, hogy inspirálják és segítsék a kisgyerekeket abban, hogy a kreatív és játékos élmények segítségével felfedezzék a bennük rejlő tehetséget, ami tovább formálja majd őket.

2018-ban a LEGO Játssz jól! kutatásban, több mint 9000 szülőt kérdeztünk arról, hogy mi a véleményük a LEGO játékrendszerről. 94%-uk azt mondta, hogy serkenti gyermekük képzeletét, 93%-uk szerint segíti a gyermekük kreativitását, 91%-uk állította, hogy segíti gyermeküket az új dolgok megtanulásában és felfedezésében, 84%-uk szerint pedig hozzájárul az életben szükséges készségek kifejlesztéséhez. Ó, és ráadásul 91%-uk mondta azt, hogy ez egy, az egész család számára szórakoztató tevékenység.

Először az 1970-es évek végén született meg ez az ötlet, amikor Kjeld Kirk Kristiansen – harmadik generációs LEGO Csoport tulajdonos – úgy döntött, hogy

külön márkaként összpontosít a LEGO DUPLO játékokra

és a piros LEGO DUPLO nyuszi logó azóta található meg a termékek csomagolásán. Természetesen, az évek során több változtatáson is átesett – mint bármelyik híres ikon – de a nyuszi ma is a márka jelképe marad.

Azóta számos más DUPLO állat is csatlakozott hozzá a lovaktól, a juhokon, a teheneken, és az elefántokon át az oroszlánokig és a dinoszauruszokig. Nem is beszélve az évek során megjelent számos különböző DUPLO figurákról, a gazdákról és rendőrökről, orvosokról, cowboyokról, tudósokról, pimasz gyerekekről és menő szülőkről. Mindig van valami, ami inspirálja a kis építők képzeletét és

elősegíti a történetmesélést és a szerepjátékot.

Ha a LEGO DUPLO egy személy lenne, valószínűleg az utolsó munkával töltött éveihez érkezne, amikor már elképzeli a nyugdíjas és élethosszig tartó pihenéssel töltött időket. De erről szó sincs. A játék egyre zökkenőmentesebbé válik, hiszen az olyan termékek, mint az új DUPLO gőzmozdony és tehervonatok úgy segítik a kicsik mozgását a hagyományos és digitális játék között, mint korábban semmi, bevezetve a kis építőket a korai kódolás világába, a színek felismerésébe és a számos szórakozást rejtő, kiegészítő alkalmazások használatába. Ezeknél fő cél a fizikai játékélmény ösztönzése és erősítése. A kocka mindig is kulcsfontosságú marad, amely inspirálja és fejleszti a holnap építőit.
( onBRANDS )