ENNYIT JÁTSZIK A MAGYAR

Mára a videojátékok a hazai szórakoztatóipar egyik legjelentősebb szegmensévé váltak.

Egy új magyarországi felmérés szerint az internethasználók mintegy háromnegyede rendszeresen játszik, az ezzel eltöltött idő alkalmanként közel másfél órát tesz ki, míg a szenvedélyes gamerek ennél akár egy órával is többet játszanak. Ez utóbbi épp fele annak az időnek, amit egy átlagos magyar egy átlagos napon tévénézésre szán.

A LG Electronics (LG) friss, reprezentatív, országos kutatása azt mérte fel, hogy mivel, milyen gyakorisággal és milyen eszközökön játszanak a magyar internetezők, illetve közöttük is azok, akik gyakran és sokféle videojátékkal szórakoznak, de ez nem kap központi szerepet az életükben, azaz nem hardcore gamerek, „csak” core gamerek.

A MicraMR az LG megbízásából 2019 tavaszán a 18 évnél idősebb, rendszeresen internetező népesség körében végzett online kutatást. A kérdőívet 1000 fő 15-59 éves magyar internetező (nemre, korra, iskolai végzettségre és településtípusra reprezentatív minta), illetve 788 olyan felhasználó töltötte ki, akik magukat szenvedélyes játékosnak tartják („core gamer”).

A vizsgálat eredményei szerint a válaszadók csaknem háromnegyede (73%) több-kevesebb gyakorisággal, de rendszeresen játszik valamilyen játékkal. Az átlagos internetezők közül a legtöbben naponta (29%) vagy hetente (26%) játszanak, és egy-egy alkalommal átlagosan 84 percet, azaz közel másfél órát töltenek gép előtt. A magukat core gamereknek tekintők ennél gyakrabban és hosszabb ideig játszanak: több mint felük (57%) naponta, harmaduk (36%) pedig hetente ül le a gép elé, a játékkal pedig az átlagos netezőhöz képest közel kétszer annyi időt, alkalmanként 142 percet, közel két és fél órát töltenek. Sokat játszanak a 15-24 évesek is, esetükben az egy alkalomra jutó idő közelíti a 130 percet, illetve általánosságban elmondható, hogy minél fiatalabb valaki, annál nagyobb eséllyel lesz gyakori gamer.

A core gamerek nem egészen két és fél órája, illetve a fiatalok bő két órája nem kevés, azonban

még mindig messze elmarad a honfitársaink által televíziózással töltött időtől.

A magyarok 84 százaléka ugyanis naponta néz televíziót hagyományos tévékészüléken vagy interneten, a teljes népesség pedig minden egyes nap átlagosan 4 óra 53 percet töltött a tévékészülékek előtt.

A válaszadókat arról is megkérdezték, milyen napokon és napszakokban játszanak. Az általános vélekedéssel ellentétben a játékosok körében nem a hétvége a leginkább preferált időpont, hiszen internethasználók körülbelül egyforma arányban választanak hétvégi és hétközi időpontot.

Igazán tipikus játékidőszaknak a hétköznap este számít

– a válaszadók közel egyharmada (29%) ekkor ül gép elé. A core gamerek viszont inkább hétvégén (58%), mint hétköznap (42%) játszanak, de relatíve körükben is a hétköznap este számít a legnépszerűbb időszaknak (28%), amit a hétvége délután követ (25%).

A felmérés vizsgálta a legkedveltebb játéktípusokat is. Az válaszok alapján itthon a logikai és ügyességi játékok a legnépszerűbbek. A fiatalabbak számára azonban az akció, sport/autó és kaland tematikájú kihívások a legvonzóbbak, a core gamerek döntő része pedig az akció játékokat keresi.

Az átlagos internetezők elsősorban mobilon vagy tableten (53%) játszanak, ezt követi a PC és a laptop (39%), s csak a harmadik helyre sorolták a válaszadók a konzolokat (9%). A PC vagy a laptop a fiatalabbak (52%) és a gamerek (73%) között a legnépszerűbb, ám a megkérdezettek többsége megelégszik egy jó teljesítményű eszközzel – ez az összes válaszadóra (56%) és a gamerekre (55%) is igaz. A szenvedélyes játékosok ugyanakkor az átlagnál nagyobb figyelmet szentelnek a speciális funkcióknak, 36 százalékuk pedig kimondottan a gamer termékeket keresi.
( onBRANDS )