PÁLYAVÁLASZTÁSI OPCIÓ A DIGITÁLIS KORBAN

Hogyan vonzhatunk új tehetségeket a jövőbeli innováció elősegítésére?

A nyomdaipar jelentőségteljes változáson megy keresztül, mely nemcsak a Covid-19 járvány hatása.

Az új és a feltörekvő technológiák

befolyásolják a kommunikációs ipar minden területét, különösen a kultúra, az oktatás, a marketing és a kereskedelem terén. Az analóg technológiáról a digitális technológiára való áttérés komoly potenciált jelent a nyomtatott média világában. A növekedéshez friss ötletekre és újító szellemű gondolkodásra van szükség, és ennek az egyik módja a következő generáció „bevonzása” a folyamatba.

A nyomtatás kreatív technológiai iparág.

Rengeteg innovatív alkalmazást jelent, amelyekkel a mindennapi életünk során folyamatosan találkozunk. A „nyomtatás” a hétköznapi használati tárgyakat, a jogi kötelezettségek teljesítését, dekorációt, márka arculati megjelenítést és marketing anyagokat ad nekünk: valójában mindent, vizuális és informatív anyag, és nem a képernyőn jelenik meg. Az automatizálás, a kiterjesztett valóság (AR) és a robotika révén gyorsan fejlődik, és ezek

az új technológiák jelentik az új tehetségek számára a lehetőségeket.

Az iparág varázslata a végpontok között megtett útban rejlik, beleértve a szoftvereket, a hardvereket, az előkészítést. A fiatalok nagyon jól eligazodnak a digitális világban, hiszen ők már az intelligens technológiával a „kezükben” nőttek fel.

A leendő munkaerő bevonzása a nyomtatási szegmensbe a jól ismert digitális és virtuális platformok összekapcsolásával lehetséges. A mai digitális nyomtatóeszközök jelentős automatizálási szinteket foglalnak magukban, a gyártás gyakorlatilag minden aspektusának irányításához, megváltoztatva ezzel a gépek üzemeltetéséhez napjainkban szükséges szakértelmet.

A nyomdaiparban sokféle olyan karrierlehetőség kínálkozik, ahol a készségek kamatoztathatók – kreativitás és tervezés, adatelemzés, technológia, mérnöki tudományok, üzletfejlesztés, vásárlói hűség, marketing stratégiák – bármilyen készségekkel is rendelkezzen valaki, megtalálhatja a megfelelő utat a nyomtatási szegmensen belül. Vegyünk például valakit, akit érdekel a sport és megismeri a nyomtatásban rejlő számos lehetőséget, amelyek például sport marketinghez kapcsolódnak: a jegyektől kezdve a szponzorációs együttműködéseken át a helyszíni infokommunikációs grafikákig. Ha valaki rajong a divatért, foglalkozhat szövetnyomtatással vagy textiltervezéssel. Van, aki tehetséges adatelemzőként tud karriert csinálni. Lehet, hogy ő lesz a feltalálója egy forradalmi szoftver megoldásnak, amely egyesíti egy adott márka ügyfélkapcsolat-kezelési rendszerét a nyomtatással.

A digitális nyomtatás

mély ismereteivel kommunikációs ügynökség vagy kereskedelmi marketing szolgáltató vezetője, tulajdonosa is lehet a kreatív nyomdaipari szakemberből. Holisztikus marketing szemlélettel az online kommunikációs zajban digitális nyomtatott kommunikációval szorosabb ügyfél kapcsolat építhető. Professzionális nyomdai szolgáltatásokhoz elengedhetetlen a szakképzés és a technológiai háttér.

Az új generációt a nyomdaipari gyártók felelőssége is megszólítani.

A Canon tíz éve támogatja a digitális nyomdaipar fejlesztését oktatási intézményekkel együttműködve. A siker kölcsönös, a fiatalok innovációt és friss ötleteket hoznak, amelyek elősegítik munkamódszerek hatékonyabbá tételét. Az elméleti tudás mellett fontos piacképes és konkrét gyártási és technológiai ismeretekkel rendelkezni. Magyarországon a Békéscsabai Szakképzési Centrum Szent-Györgyi Albert Technikum és Kollégium Nyomdaipari Tudásközpontja kiemelkedő oktatást nyújt különböző képzési szinteken.

Az intézmény jelentős anyagi és szakmai beruházással magas színvonalú oktatási körülményeket teremtett, a jövő digitális kreatív nyomdai szakemberei képzéséhez. Az országban egyedülálló gépparkkal a digitális nyomtatás minden fázisát és minden alkalmazását oktatják, és valós produktumokkal szemléltetik. A továbbtanuláshoz a felvételi jelentkezési időszak megkezdődött. Az ünnepek alatt érdemes időt szakítani a jövő tervezgetéséhez, és

megfontolni a márkaépítést segítő kreatív iparágakat is,

mint karrier utat.
( onBRANDS )