A Learnbonds.com által összegyűjtött adatok szerint 2020 januárjában a TikToknak már napi 41,27 millió aktív felhasználója volt, és a lendület nem csökken. Az alkalmazást ezidáig a Sensor Tower szerint már 1,5 milliárd feletti felhasználó töltötte le 155 országban, 75 nyelven.
Figyelemre méltó, hogy az
egykor kizárólag tiniappnak tartott platform
rajongóinak kormegoszlása az Egyesült Államokban változóban van, itt a felhasználók 43%-a már a 20-39 év közötti korosztályból kerül ki. De a napi aktív felhasználók többsége Z generációs. 2019-ben az Androidról érkező látogatók 37,2%-a 10–19 éves volt. Ezt a korcsoportot a 20–29 év közötti felhasználók követték 26,3% -kal, majd a 30-39 év közöttiek 16,7%-kal, de a 40-49 közöttiek is már 13,8%-al, az 50 felettiek pedig 5,6% képviseltették magukat. Az alkalmazás mindkét nem körében kedvelt (a felhasználók 56,5%-a nő, 43,5%-a férfi).
„Magyarországon a korfa még néhány évvel lejjebb található, mint az USA-ban, mivel tömegesen később kezdődött a TikTok elődjeként számontartott, musical.ly elnevezésű alkalmazás használata.” – véli Karvalics Attila, a hazánkban legtöbb TikTok influencert foglalkoztató Follow Me Agency tulajdonosa.
A TikTOP Fesztivált is szervező cég vezetője szerint itt az idő, hogy a jövő fogyasztóit megnyerjék a márkák ezen a platformon is, ahol szerinte már több mint egymillióan találhatóak meg hazánkból is.
„Most érdemes befektetni a stratégiailag gondolkodó brand-eknek, később már nehezebb és drágább lesz.” – véli Karvalics. Ráadásul a szülőket is a gyerekeken keresztül lehet megnyerni, s ezt a TikTokon tömegesen meg lehet tenni, azaz hatalmas vásárlóerő mozdítható meg azonnal is a hosszabb távú szempontokon túl.
Justinas Baltrusaitis, a Learnbond szakértője szerint a TikTok növekedése az Egyesült Államokban egyre nagyobb akadályokkal nézhet szembe, hiszen olyan versenytársakkal kell megküzdenie, mint a Facebook és a közösségi média óriás tulajdonában lévő Instagram. A két platform korábban csak azért frissítette alkalmazásait, hogy legyőzze a Snapchatet, sőt az Instagram is már hozzáadott funkciókat a Boomerang looping effect-hez, amely hasonlít a TikTok videószerkesztő eszközeire, a Facebook Lasso appja pedig egyértelműen a TikTok ellen készült, ami ráadásul a kínai ByteDance tulajdonában van, és ezt az USA nemzetbiztonsági fenyegetésnek tekintheti. Ez az oka a platform elleni ellenséges lépéseknek, mint például a TikTok arcfelismerő (face recognition) és arccserét lehetővé tevő (face switch) funkcióinak betiltását célzó törekvéseknek.
Ma már ügyvédi irodák, könyvelő cégek is TikTok profilt készítenek. Sőt, már a Washington Post is TikTokol, exkluzív háttérképeket ad a legfrissebb hírekről, miközben ötvözi a platformon meglévő eszközöket és a humort, így releváns és szórakoztató lesz. Több mint 360 ezer követővel a vezető hírmárkává vált.
Mára a TikTok válik az új TV-vé,
képes arra, hogy a felhasználókban azt az érzést keltse, mintha TV-műsorokat néznének. A tartalmakat elsősorban hashtagek segítségével fedezik fel, így a felhasználók lehetőséget kapnak új tartalmak követésére, ugyanúgy, mint mikor a TV nézők a kedvenc TV-műsoruk következő epizódjára várnak, vagy böngészik a TV újságot. Ez nagyszerű az alkotók és a márkák számára, mivel arra készteti a felhasználókat, hogy lépjenek be az oldalukra, hogy megtudják, mi történik épp.
( onBRANDS )