A hazai vállalati vezetők 99%-a sikítófrászt kap a gondolattól, hogy munkatársaik ellenőrizetlenül mindenfélét irkáljanak a cégről, a márkáról a LinkedIn-en. Fel sem merül bennük, hogy eszközökkel, anyagi ráfordítással támogassák ezt.
A dolgozók meg attól a gondolattól kapnak viszkető kiütéseket, hogy saját profiljukban osztogassák a céges híreket.
A megoldás a futószalagos sushi bár. Persze nem azt javaslom, hogy nyers halas falatkákkal etessék a dolgozókat, hanem hogy a japán futószalagos éttermek modelljét vegyék át. Itt a szakácsok folyamatosan pakolják a friss ételeket a futószalagra, amiről a vendégek kényelmesen leveszik a nekik tetsző fogásokat.
Ha a japán finomságokat behelyettesítjük a közösségi fogyasztásra alkalmas tartalmakkal, az éhes vendégek helyére pedig a publikálható tartalmakra vágyó dolgozókat tesszük, máris helyben vagyunk.
Vagyis majdnem. Szükség van még a futószalagra, ami esetünkben egy tartalomtárat, az egyszerű publikálásához szükséges eszközöket és a felhasználók menedzselését jelenti.
Ha jó a szakács, vagyis jó tartalmak vannak a tartalomtárban, nincs kötelező feladat, felső nyomás, a munkatársak szívesen válogatnak innen.
Ez nem elmélet, nem fantáziálás, mi a ContentPlusnál évek óta segítjük ezekkel a módszerekkel, eszközökkel ügyfeleinket. A tapasztalatok nagyon kedvezőek, a munkatársak megosztásai összességében jóval több kattintást és komemntet érnek el, mint a cég “hivatalos” LinkedIn oldala.
(A szerző: Pécsi Ferenc)