Ez nem nem egy üdvözlő képeslap volt – írta a theHUSTLE. A Telekom azt követeli, hogy az Egyesült Államokban 2015-ben alapított, AI-központú biztosítási startup, a Lemonade hagyja abba a megenta szín használatát a logójában és a marketing anyagaiban és úgy egyébként is. A német cég 1995-ben védette le a magentát a Szabadalmi hivatalnál.
Az amerikai vállalat alapítása óta használja a magenta színt, ezért a Lemonade felvette a kesztyűt, a cég az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalához fordult azért, hogy a magenta színt nyilvánítsák nem védetté. A cég emellett azt is kérte a Német Szabadalmi Hivataltól, hogy vonja vissza a Deutsche Telekomnak a magenta színnek a biztosítási szektorban való használatára vonatkozó követelését.
A Deutsche Telekom szóvivője azt mondta, hogy a cég mindenki márkajogát tiszteletben tartja, de ezt másoktól is elvárja, de addig nem kommentálja az ügyet, amíg a végleges döntés nem születik meg.
A T-nek a magenta szín a márkaimázs kiemelt eleme, amelynek értékét a szakértők milliárdokra becsülik. Júliusban a hamburgi bíróság előzetes határozatot adott ki, amelyben arra utasította a Lemonade-et, hogy ne használja a magenta színt, ezért a Lemonade átmenetileg a német piacon egy kicsit módosított színt használ.
A Lemonade társalapítója szerint érdemes megvizsgálni az elképzelést, hogy a Deutsche Telekom megtilthatja más cégek számára a magenta szín használatát egész Európában.
A Lemonade indítványt nyújtott be az EUIPO-hoz (az Európai Szellemi Tulajdon Iroda), hogy érvénytelenítse a Deutsche Telekom magenta védjegyre vonatkozó tiltását és petíciót is benyújtott a német védjegyhivatalhoz, hogy törölje a Deutsche Telekom azon követelését, hogy a magenta joggal rendelkezzen a biztosítási ágazatban.
“Úgy gondoljuk, hogy ez hatalmas túlkpásnak tűnik. Amikor kutatni kezdtünk, rájöttünk, hogy több országban is ezt tették, lefedve a nagyvállalatoktól a legkisebb vállalkozásokig. Ez elképesztő. Mi a biztosításban vagyunk. – mondta Daniel Schreiber, a Lemonad vezérigazgatója.
A magenta vitában vélhetően nem lesz gyors döntés, korábban hasonló ügyben hét évig tartott, mire a vita lezárult.
A magenta nem az egyetlen védett szín:
Tiffany & Co. – Tiffany Blue (PMS 1837)
Home Depot – Orange (PMS 165)
Target – Red (PMS 186C)
Christian Louboutin – Red (PMS 18-1663 TCX)
John Deere – Green (PMS 364C) and Yellow (PMS 109C) Color Scheme
Caterpillar – Yellow (PMS 14-0848 TCX)
Cadbury – Purple (PMS 2685C)
UPS – Brown (PMS 476C)
A márkák jól tudják, hogy a szín kritikus jelentőségű a márka identitásának megteremtése szempontjából, ezért mielőtt egy vállalat egy szín mellet dönt, érdemes jogi szempontból is megvizsgálni.
( onBRANDS )