• Desztináció márka
    • Érdekes idézet
    • Érdekes kép / Videó
    • Fenntarthatóság / CSR
    • Info
    • Innováció
    • Interjú
    • Jog és márka
    • Karrier
    • Kimondom
    • Magánvélemény
    • Médiamárka
    • Reklám
    • Sportmárka
    • Személyes márka
    • Televíziós nézettség
    • Üzlet / Piac
    • carBrands
Keresés
ONBRANDS – ÉRTÉK ALAPON
    • Desztináció márka
    • Érdekes idézet
    • Érdekes kép / Videó
    • Fenntarthatóság / CSR
    • Info
    • Innováció
    • Interjú
    • Jog és márka
    • Karrier
    • Kimondom
    • Magánvélemény
    • Médiamárka
    • Reklám
    • Sportmárka
    • Személyes márka
    • Televíziós nézettség
    • Üzlet / Piac
    • carBrands
  • Jog és márka

MAGENTA VITÁBAN A DEUTSCHE TELEKOM ÉS A BIZTOSÍTÁSI STARTUP LEMONADE

A Deutsche Telekom ügyvédei levelet küldtek a Lemonade-nek.

2019-11-06

Ez nem nem egy üdvözlő képeslap volt – írta a theHUSTLE. A Telekom azt követeli, hogy az Egyesült Államokban 2015-ben alapított, AI-központú biztosítási startup, a Lemonade hagyja abba a megenta szín használatát a logójában és a marketing anyagaiban és úgy egyébként is. A német cég 1995-ben védette le a magentát a Szabadalmi hivatalnál.

Az amerikai  vállalat alapítása óta használja a magenta színt, ezért a Lemonade felvette a kesztyűt, a cég az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalához fordult azért, hogy a magenta színt nyilvánítsák nem védetté. A cég emellett azt is kérte a Német Szabadalmi Hivataltól, hogy vonja vissza a Deutsche Telekomnak a magenta színnek a biztosítási szektorban való használatára vonatkozó követelését.

A Deutsche Telekom szóvivője azt mondta, hogy a cég mindenki márkajogát tiszteletben tartja, de ezt másoktól is elvárja, de addig nem kommentálja az ügyet, amíg a végleges döntés nem születik meg.

A T-nek a magenta szín a márkaimázs kiemelt eleme, amelynek értékét a szakértők milliárdokra becsülik. Júliusban a hamburgi bíróság előzetes határozatot adott ki, amelyben arra utasította a Lemonade-et, hogy ne használja a magenta színt, ezért a Lemonade átmenetileg a német piacon egy kicsit módosított színt használ.

A Lemonade társalapítója szerint érdemes megvizsgálni az elképzelést, hogy a Deutsche Telekom megtilthatja más cégek számára a magenta szín használatát egész Európában.

A Lemonade indítványt nyújtott be az EUIPO-hoz (az Európai Szellemi Tulajdon Iroda), hogy érvénytelenítse a Deutsche Telekom magenta védjegyre vonatkozó tiltását és petíciót is benyújtott a német védjegyhivatalhoz, hogy törölje a Deutsche Telekom azon követelését, hogy a magenta joggal rendelkezzen a biztosítási ágazatban.

“Úgy gondoljuk, hogy ez hatalmas túlkpásnak tűnik. Amikor kutatni kezdtünk, rájöttünk, hogy több országban is ezt tették, lefedve a nagyvállalatoktól a legkisebb vállalkozásokig. Ez elképesztő. Mi a biztosításban vagyunk. – mondta  Daniel Schreiber, a Lemonad vezérigazgatója. 

A magenta vitában vélhetően nem lesz gyors döntés, korábban hasonló ügyben hét évig tartott, mire a vita lezárult.

A magenta nem az egyetlen védett szín:

Tiffany & Co. – Tiffany Blue (PMS 1837)
Home Depot – Orange (PMS 165)
Target – Red (PMS 186C)
Christian Louboutin – Red (PMS 18-1663 TCX)
John Deere – Green (PMS 364C) and Yellow (PMS 109C) Color Scheme
Caterpillar – Yellow (PMS 14-0848 TCX)
Cadbury – Purple (PMS 2685C)
UPS – Brown (PMS 476C)

A márkák jól tudják, hogy a szín kritikus jelentőségű a márka identitásának megteremtése szempontjából, ezért mielőtt egy vállalat egy szín mellet dönt, érdemes jogi szempontból is megvizsgálni.
( onBRANDS )

  • CÍMKÉK
  • Deutsche Telekom
  • Lemonade
  • logó
  • magenta
  • startup
  • Telekom
  • védjegy
Megosztás
Facebook
Twitter
Linkedin
Google+
Viber
WhatsApp
Tumblr
Email
    Előző cikkA FACEBOOK BEMUTATTA AZ ÚJ LOGÓT
    Következő cikkAZ ACG AZ ÉV ÜGYNÖKSÉGE AZ EFFIE-N
    onBRANDS

    KIMONDOM

    • A PÁPA – CONCLAVE

    5 LEGNÉPSZERŰBB

    TELEVÍZIÓS NÉZETTSÉG 2025.19.HÉT

    Televíziós nézettség

    TELEVÍZIÓS NÉZETTSÉG 2025.18.HÉT

    Televíziós nézettség

    TELEVÍZIÓS NÉZETTSÉG 2025.16.HÉT

    Televíziós nézettség

    A CARLSBERG EGY KÜLÖNLEGES KAMPÁNNYAL EMLÉKEZIK

    Üzlet / Piac

    EGYSÉGES MÁRKASTRATÉGIÁVAL ÉS FRISS ARCULATTAL ÚJUL MEG A BLIKK

    Médiamárka

    Kőszegi András - Márkatanácsadó

    HÍRLEVÉL. ÉRTÉK.
    NEKED.

    FELIRATKOZOM

    IDÉZET

    • “A tudatos stílus nem a világ kedvéért történik, hanem azért, hogy méltó kapcsolatot ápolhassak magammal.”
      (KRISTÍNA SÁRKÁNYOVÁ)



    TÁMOGATÁS

    EGYÜTTMŰKÖDÜNK



    PARTNERÜNK






    • Kapcsolat
    • Impresszum
    • Médiaajánlat
    • Jogi tudnivalók
    • Adatkezelési tájékoztató
    Copyright © 2025. Minden jog fenntartva. onBRANDS
    Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.ElfogadomAdatkezelési tájékoztató
    Edit with Live CSS
    Save
    Write CSS OR LESS and hit save. CTRL + SPACE for auto-complete.