MIT ITTUNK KARÁCSONYKOR A COVID ALATT?

Új belépőket is üdvözölhetünk az élmezőnyben.

Hazai online ital vásárlási szokásaink alapján készített statisztikát az italkereso.hu 2020. november 23. és 2020. december 23. között, 13.153 vásárlás adatai alapján készült a statisztika. A top 7 italkategória lista élére egy meglepetés került és a kutatás rávilágít arra is, hogy kevesebbet vagy többet költünk átlagosan egy üveg italra a koronavírus alatt az előző évhez képest.

Mit vásároltunk a legtöbben?
A top 7-es lista élére 13.153 váráslásból 18.6%-kal azaz 2.456 darab vásárlással nem meglepő módon a bor került. A boron belül a száraz borok viszik a megrendelések 2/3 részét.


Maga a tény, hogy a bor a legnépszerűbb ünnepi ital önmagában nem meglepő. Amennyiben mellé vesszük a tényt, hogy

a magyar borászatok online értékesítésre alig vannak felkészülve,

valamint a Hegyvidék Nemzeti Tanács becslése szerint a borászok forgalma akár 60-80%-kal is visszaeshetett idén – így már azért meglepőbb a helyezés. Mi sem mutatja jobban, szomjazunk a jó borra és felkutatjuk az interneten a forrásokat.

A második helyre 16,9%-kal – igen szorosan követve a bor kategóriát – a whisky került. A whisky kategórián belül a Jack Daniel’s toronymagasan vezet 35%-kal, valamint az élbolyban még megtalálható a Chivas Regal, Jim Beam és a Jameson is.

Harmadik helyre kerültek a likőrök 10,9%-kal. Mondhatni, hogy nem meglepő a likőr kategória sereghajtója a Tátratea 28%-kal, azaz 406 vásárlással. Elismerő helyezést ért el a Cointreau Narancslikőr és a Bailey’s krémlikőr is – a hölgyek nagy kedvencei.

A negyedik helyet változatlanul megőrizte idén is nemzeti italunk a pálinka 10,4%-kal, alig lemaradva a likőrök mögött. A pálinkák közül az Illúzió pálinka került a legnépszerűbbek közé, őt követve szorosan az Árpád pálinka és a Panyolai pálinka. Idén hatalmas visszaesés volt tapasztalható a hazai pálinka kereskedésben, azon belül is a belföldi értékesítésben. A visszaesés egyrészt köszönhető, hogy egyre többen főznek otthon pálinkát, másrészt 27%-ra emelték a pálinka áfa-kulcsát.

A sör került az ötödik helyre 7,3%-kal. A hazai piacon egyre népszerűbb kézműves vagy kisüzemi sörök uralják a sör kategóriát. Ha a nagyüzemi és kisüzemi sörök arányát nézzük akkor háromnegyed arányban a kisüzemi sörök állnak nyerésre online vásárlás esetén. A nagyüzemi márkákon belül továbbra is a Heineken sör található az élen, őt követi a Dreher és az Arany Ászok.

Új belépőként üdvözöljük a hatodik helyen lévő rum kategóriát 850 vásárlással, azaz 6,4%-kal. A rumoknál holtverseny alakult ki mert a Havana Club rum és Bacardi rum azonos eredményeket értek el, 120-120 vásárló választotta egyaránt, a harmadik helyre került a Captain Morgan.

Az idei évben a hetedik helyre került a vodka 5,9%-kal, ami 776 vásárlás eredménye. A vodka abszolút győztes az Absolut francia tulajdonú vodka 28%-kal (svéd licence alapján), a dobogó második helyére a Grey Goose szintén francia vodka került, és harmadik helyen a Beluga orosz vodka található.

Kinek és mekkora összegért veszünk karácsonykor alkoholt?
Felmerül bennünk a kérdés, hogy ünnepi időszakban kinek és milyen célból veszünk alkoholt. Az eredmény meglepő, a válaszadók 92,3% azt válaszolta, hogy saját magának veszi kedvenc italát az ünnepi időszakban.
Jelen pandémia helyzet rányomta bélyegét arra is, hogy mekkora összegért vásárolunk alkoholos italt. Míg tavaly átlagosan egy üveg italra 8.735 forintot szántunk, ez idén már csak 6.853 forint, azaz 22%-kal kevesebb az előző évhez képest.

Március óta növekedés tapasztalható az online italrendelés piacán – rendelés darabszám tekintetében, – amit egyértelműen a vírushelyzet generált. Ezért az ünnepi időszak szokásos ital rendelés rohama idén mérsékelt növekedést hozott magával.
A mértékletes és felelősségteljes alkoholfogyasztást pedig mindig érdemes szem előtt tartani.
( onBRANDS )