A recesszió nagy vesztesei lehetnek az értékesítők és velük együtt a teljes tréningpiac, ha a kis- és középvállalkozásoknál tapasztalható kötségvisszavágások tovább erősödnek – derül ki a Comline Budapest tréningcég összefoglalójából.
A KKV-k válasza a recesszióra klasszikus:
marketing, képzés, bizonyos jóléti költségek, kifejezetten hangsúlyozottan üzemanyagköltség, energiaköltségek visszavágása, ami természetesen csökkenti a komfortérzetet, a szabad mozgást, a megszokott kényelmet. A legfeltűnőbb, hogy
visszavágják a fejlesztési pénzeket
és megállítják az ezzel kapcsolatos folyamatokat.
A döntések elhalasztásával indul
Az ősszel kezdődő gazdasági nehézségek a tréningpiacra is kihatással vannak, a hullámvasút legmélyebb pontja azonban még mindig nem látszik. Az évente 120 cég közel 2000 értékesítőjét képző magyar tréningcég, a Comline Budapest jelenlegi ügyfélállományán azt tapasztalja, hogy sok esetben a recessziótól való félelem indokolja a költségcsökkentési lépéseket.
“Tudjuk, hogyha nagyon sokat beszélünk arról, hogy recesszió jön, válság van, akkor a vezetők egy része reagálni fog erre a kommunikációra és valóban elkezdődik egy zsugorodó ciklus. Ez számos problémát vet fel értékesítési szempontból. A folyamatok kibillennek a normál működési tartományból, az értékesítő nem tudja futtatni a tevékenységét a megszokott módon. Az automatizmusok megállnak.” – mondta el Nagy Béla, a Comline Budapest tulajdonosa és vezető trénere.
Sok cégnél a költségek visszavágása szinte automatikus.
Ez legtöbbször olyan területeket érint, mint: marketing, képzés, bizonyos jóléti költségek, de mostanában kifejezetten hangsúlyozottan üzemanyagköltségek, energiaköltségek, ami természetesen csökkenti a komfortérzetet, a szabad mozgást, a megszokott, kényelmes körülményeket.
A legfeltűnőbb talán, hogy ilyenkor visszavágják a fejlesztési pénzeket és megállítják az erre épülő folyamatokat.
“Recessziós környezetben a cégvezetés egyik legjobb tulajdonsága a rugalmasság és a gyors reakcióképesség, ha ez nincs meg, nagyon gyorsan elveszíthetik a munkatársak fókuszáló képességét, azaz széteshet a csapat. Ilyen helyzetben stabilitásra van szükség, azaz világos célokra, rendelkezésre álló eszközökre és erőforrásokra, stratégiára, és magára a stabil a vezetőre.” – egészítette ki a szakember.
Recessziós környezetben minden olyan költés tiltólistára kerülhet, ami nem szolgálja a termelést, a cég és a csapat magas szintű túlélését.
“Hibás döntés lehet, ha olyasmin spórolunk, ami ahhoz kell, hogy sikeresen felül tudjunk kerekedni a recesszió okozta nehézségeken és fenntartsuk a versenyképességünket, termelőképességünket.” – tette hozzá Nagy Béla.
( onBRANDS )