
„Az eszközök az alkotók kezében válnak igazi értékteremtő katalizátorrá. Küldetésemnek tekintem, hogy a magyar tehetségek körében támogassam ezt az értékteremtést”. – mondta Oláh Viktória, a Canon marketing és kommunikációs vezetője az alkotói értékteremtés mentoraként.
Marketing tervezéstől a mentorálásig
Oláh Viktória marketing kommunikációs vezetőként nemcsak stratégián és kampányterveken dolgozik, hanem gyakorlatilag tehetséges alkotók mentora is. Legyen szó diákokról, pályakezdőkről, pályaváltókról vagy oktatással foglalkozó gyakorlott szakemberekről, mindannyian számíthatnak figyelmére és támogatására.
Magyarország kiemelkedő tehetségeket nyújt a világ számára.
“Büszkék vagyunk rájuk, többek között azért is dolgozom, hogy hírüket vigyem a nemzetközi hálózatunkban is. A munka és a személyes érdeklődési körök gyakran összemosódnak ezen a területen és ez az, ami különösen inspirálóvá teszi számomra a hétköznapokat” – mondja Viktóra.
A Kyosei filozófia, mint iránytű
Hitvallásuk a „Kyosei”, amely japán kifejezése filozófiájuknak: „Együtt élni és dolgozni a közös jó megvalósítása érdekében”. Ez közel áll a szintén japán „Ikigai” fogalmához, és teljes mértékben áthatja mindennapjaikat.
A Canon vállalati filozófiája a kollektív hatásra épül:
“megvizsgáljuk világunkat, és átgondoljuk, hogyan illeszthető bele a Canon szakértelme, és hogyan tehetjük együtt mindannyiunk számára jobb hellyé”.
A Canon képalkotó óriásként szinte “láthatatlan”, a lényeg a kép, amit az eszközeivel létrehozott az alkotó. Ez lehet fénykép, videó, film, hétköznapi A4-es dokumentum az irodában, vagy akár egy röntgenlelet is. A Canon az alkotó kezében a katalizátor, ami
segíti megragadni a fontos dolgokat.
Tehetséggondozási programok a gyakorlatban
“Elismerjük és ünnepeljük az elhivatottságot.”
Főleg a pálya elején találkozik megannyi akadállyal egy ifjú alkotó, és minden megmérettetés, amikor a filmjét nagyobb közönség és szakmai zsűri előtt is megmutathatja, nagyban hozzáad a tapasztalatok szerzéséhez és az alkotói kedv növeléséhez.
A Canon évek óta
támogatja a fiatal vagy kezdő tehetségek szárnypróbálgatásait szerte Európában.
Magyarországon is megvalósítja az európai programokat, több hazai kiemelt projektben is részt vesz. Rendszeresen támogatja az évente megrendezésre kerülő fotópályázatokat, köztük a Magyar Sajtófotó és az Év Természetfotósa pályázatokat, valamint a DUE médiahálózat diákok számára szervezett nyári táborát is. 2025 elején a Békéscsabai Szakképzési Centrum által kezdeményezett Országos Diák Sajtófotó pályázat támogatásával kezdték az évet.
ELTE Szemle – Filmes tehetségek versenye
Az ELTE hallgatóinak filmfesztiválja tavaly debütált belső pályázatként, és idén már nagyobb szabású versennyel folytatódik, a második fesztiválhoz a Canon is kapcsolódik. Támogatja a rendezvény megvalósítását és a nyertes fődíját is. A programhoz előadások szervezésével járultak hozzá, melyeket neves és sikeres filmesek mutatnak be, akikkel a résztvevők gyakorlati kérdésekről is beszélgethetnek. A Canon szakmai jelenléte során minden professzionális eszközük kipróbálható a helyszínen, és szakértőink praktikus tanácsokkal segítik az érdeklődőket.
The Last Romantics – fotókiállítás az Art Cornerben
Martin Wanda ötödik éve a Canon nemzetközi márkanagykövete, minden évben különleges képsorozatokat állít össze kiállításokra. Minden alkalommal nyomtatnak képeket, különféle technológiákkal az izgalmas látványért. Április elejétől látogatható a „The Last Romantics ” című tárlat az Art Cornerben a Hotel Clark és a Leo Bistro galériájában. A tárlat a művészet és technológia tökéletes egymásra találását mutatja be.
“Wanda kreativitása és egyedisége mindig lenyűgöz minket. Inspiráló személyiség, akinek előadásai mindig teltházasak. Bátran kísérletezünk együtt a nyomtatás terén is – a lenyűgöző részletgazdagságú fotókat többször nyomtattuk már széles formátumú dekorációs nyomtatón különféle anyagokra, ami egészen új hatást kelt. A képei olyanok, mintha olajfestményt szemlélnénk” – meséli Viktória.
A látás értéke – World Unseen projekt
Tavaly szerveztek egy kiállítást, amellyel céljuk az volt, hogy technológiánkkal a vizuális élményt megélhetővé tegyék azok számára is, akik látása nem ép. A World Unseen tárlat kulturális program és társadalmi felelősségvállalás egyben. A Canon nyomtatási innovációval
gyengén látó vagy vak emberek számára is megmutatható a vizuális művészet,
réteges nyomtatásunkkal a képen kitapinthatók a formák, textúrák.
“Ez egy különleges projekt volt, életünkben ennyit nem dolgoztunk hasonlón, annyi új eleme volt. A kollégáim, a nyomdai partnerek és ügynökségeink is nagyon odatették magukat kreativitásban és problémamegoldásban. Az MVGYOSZ részéről kapott pozitív visszajelzések miatt abszolút megérte fáradozni, miközben új látásmódot is tanultunk tőlük. Már készülünk az idei ötletekkel, hogy kiegészítsük a képválogatást új, itthon készült alkotásokkal” – avat be Viktória.
Értékteremtés közösen
Ez egy hálás terület, a kreativitás teljes egészében átszövi, így többnyire pozitív hangulatban folyik a munka. A kreatív alkotók és együttműködő partnerek támogatását nem úgy kell elképzelni, hogy utalunk egy összeget és kész van. Legtöbb esetben nagyon sok munkaóra van benne és fizikailag időt és energiát adunk: nyomtatás, szállítás, kiállítóterek berendezése – ezeket is együtt csináljuk a partnerekkel és kollégákkal. Nagyon kedves, érdekes és gyakran humoros, jókedvű emberekkel jövünk össze, akikkel közösen gondolkodunk a megvalósításon”
Az alkotókat a kreativitásuk és személyiségük miatt választják ki
és a maguk természetességével együtt promotálják őket. A közösségi médiában rendszeresen bemutatják a jelentkezők fotóit, hogy szélesebb körben is megmutathassák stílusukat, ötleteiket.
Oláh Viktória: “Számos tervem van a jövőre nézve. A vlogoktól a könyvkiadásig különféle új projekteken dolgozunk. Ezekre egyikre sincs recept, így nehéz meghatározni, hogy mikor érik meg úgy, hogy minden résztvevő számára értéket jelentsen. Könyvkiadókkal, kulturális szférában aktív szereplőkkel az igény szerinti könyvnyomtatást szeretnénk megmutatni. Ez olyan üzleti lehetőség, amely fenntarthatósági célok teljesítését is szolgálja, hiszen csak annyit kell nyomtatni, amire vevő van. Dolgozunk hazai divatmárkák megálmodóival és jótékony iparművészekkel is különleges képalkotási technológiákkal. Évről évre alkotunk közösen valami újat és értékeset az Autistic Art Alapítvány vezetőivel, hogy támogatást biztosíthassanak az általuk fenntartott intézmények számára, ahol autizmussal élő fiatalok nevelkednek. Hiszek abban, hogy a technológia és a kreativitás találkozása kivételes értéket teremt. Ezen érdekes és értelmes dolgozni, és a gyakorlatban is látom, hogy ezzel jó irányba formálódik körülöttünk a világ”.
( onBRANDS )