JOGI LÉPÉSEKET TESZ AZ AIRBNB

Az Airbnb módosítja szerződéses feltételeit és az árait átláthatóbban tünteti fel.

Az Európai Bizottság és az uniós fogyasztóvédelmi hatóságok júliusi felhívását követően a szálláshelyek online piacterét üzemeltető Airbnb elkötelezte magát amellett, hogy módosítja szerződéses feltételeit és az árait átláthatóbban tünteti fel – közölte csütörtökön Vera Jourová, a jogérvényesülésért, a fogyasztópolitikáért és a nemek közötti esélyegyenlőségért felelős biztos.

Jourová tájékoztatása szerint a vállalat kötelezettséget vállalt arra, hogy honlapján minden esetben a foglalás teljes árát tünteti fel, amely magában foglalja a fizetendő egyéb díjakat – például a szolgáltatási és takarítási díjakat – is. Amennyiben a végső árat nem lehet előzetesen kiszámítani, egyértelműen tájékoztatja a fogyasztót arról, hogy adott esetben további díjak merülhetnek fel.

Az Airbnb vállalta továbbá, egyértelművé teszi, hogy az adott ajánlatot magánvendéglátó vagy szakember nyújtja-e, mivel eltérő fogyasztóvédelmi szabályok vonatkoznak rájuk, továbbá a jogorvoslati lehetőségekről is egyértelműen tájékoztatja a fogyasztókat.

A vállalat arról is tájékoztat, ha úgy dönt, hogy felmondja a szerződést vagy töröl egy tartalmat, és ilyen esetben lehetőséget biztosít az esetleges jogorvoslatra és a kártérítésre.

Az Airbnb-nek 2018 végéig kell kiigazítania ennek megfelelően a honlapja valamennyi uniós nyelvi változatát.

Az uniós fogyasztóvédelmi hatóságok és az Európai Bizottság július közepén szólították fel az írországi központú Airbnb-t, hogy szerződéses feltételeit hozza összhangba az uniós fogyasztóvédelmi szabályokkal. A döntést az indokolta, hogy a vállalat árainak bemutatása és számos feltétele nem felelt meg a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról szóló uniós irányelvnek, a tisztességtelen szerződési feltételekről szóló irányelvnek, valamint a polgári és kereskedelmi ügyekben a joghatóságról szóló rendeletnek.
(MTI – onBRANDS)