KKV MÁRKAÉPÍTÉS

Egycsapásra mindenki márkastratéga lett.

Úgy 15 éve kezdték mantrázni, hogy KKV, azaz a kis- és középvállalkozások.

Megjelentek a KKV szakértők. Nem, a KKV-nak nem kell márkát építeni, mondták, hiszen az a multik úri huncutsága, azt csak rengeteg pénzből lehet. Aztán jött a válság, amikor a multik behúzták a márka feliratú féket, eltűnt a piacról néhány milliárd könnyen lenyúlható forint, közben jött számtalan kommunikációs csatorna, a közösségi média és ma csak azt hallani, hogy a KKV építsen márkát. Dícséretes.

Egy gond van, hogy a weblap készítőtől a grafikuson át a marketinges praktikát és online  bármit árulóig mindenki megtanult egy (kettő) szót, az pedig a márka (branding). Most aztán mindenki egycsapásra márkastratéga lett. Legalábbis ezt ígérik.

Szuper, a legfontosabb lenne a magyar gazdaságnak, ha a magyar vállalatok, vállalkozások tudatosan építenének márkát, gazdagítva ezzel Magyarország értékét, Magyarország márkáját.

Egy baj van csak, hogy a márkaépítés szót a magyar KKV-k hamarabb leamortizálják, mint ahogyan azt a magyar KKV-k valóban értékesen megértenék és megtanulnák.
( Kőszegi András )