JELENTŐS LÉPÉSEKET TESZ A L’ORÉAL

Környezettudatos csomagolástervezés és újrahasznosítás.

A L’Oréal a Sharing Beauty with All fenntarthatósági programjában rögzítette, hogy jelentős lépéseket tesz a termékek csomagolásának környezetbarátabbá tételéért, az erőforrások optimalizálásáért és a hulladéktermelés visszaszorításáért. Az előző évben több mérföldkövet is sikerült elérniük, de az innovatív megoldások bevezetése idén is folytatódik. 

A Csoport 2007-ben elkötelezte magát a felelősségteljes és fenntartható termékcsomagolás tervezése mellett.

A cél elérése érdekében három fő szabályt tartanak szem előtt: a környezet kímélését, a szükséges erőforrások csökkentését és a hagyományos anyagok helyettesítését újrahasznosítható és biológiailag lebomló alternatívákkal.

„Ma bizonyos termékek esetében a csomagolásban használt műanyag akár 100%-a újrahasznosított lehet.” – mondta Philippe Thuvien, a L’Oréal Csoport csomagolás és fejlesztés részlegének ügyvezetője, utalva a Redken, a Kiehl’s és a Pureology márkák új samponjának flakonjaira. Összességében a csomagolásban lévő újrahasznosított műanyag mennyisége 2017-ben 33%-kal nőtt.

Ezekhez a fejlesztésekhez nagymértében hozzájárult a L’Oréal SPOT (Sustainable Product Optimisation Tool) kifejlesztése, amelyet a Fast Company világmegváltó ötletként tüntetett ki. A SPOT egy olyan termékértékelési eszköz, amellyel mérni tudják a kozmetikai termékek környezeti és társadalmi hatásait. Az eszköz a termék életciklusának minden szakaszát vizsgálja, a javulást négy területen követi végig: csomagolás, a termék ökológiai lábnyoma, összetevők forrása és a termék társadalmi haszna. A 2017-ben elindított Vichy Aqualia Thermal krém csomagolása jó példa a környezettudatos fejlesztésekre: az üveg 10%-ban újrahasznosított üvegből készült és teljes súlya 44%-al csökkent.

A fenntartható csomagolás kialakításának egy lényeges pontja a termékek előállításához szükséges erőforrások korlátozása is. A flakonok és kupakok súlyának csökkentésére irányuló kezdeményezések 2008 és 2017 között 5000 tonna nyersanyag megtakarítását eredményezték.

A L’Oréal, az iparág vezetőjeként,

a fenntartható termékcsomagolás jövőjébe fektetve,

a Quantis környezetvédelmi tanácsadó céggel partnerségben, elindította a kozmetikai termékek fenntarthatóbb csomagolására irányuló kezdeményezését. A SPICE (Sustainable Packaging Initiative for CosmEtics) a kozmetikai ipar szereplőinek igyekszik segítséget nyújtani, hogy környezetbarátabbá tegye a termékek csomagolásait.
(onBRANDS)