7 TREND, AMELYEK A JÖVŐ FELHASZNÁLÓI ÉLMÉNYEIT FORMÁLJÁK

Az innovációknak újra az emberi értékekről kell szólnia.

Az Accenture legfrissebb jelentése szerint az elmúlt két évtized gyors technológiai fejlődése és innovációi következtében fellépő digitális zaj hatásaként

itt az ideje elgondolkodni azon, hogy mit is szeretnénk valójában.

Az értékek alapos vizsgálata és az igények feltérképezése nyomán az innovációknak újra az emberi értékekről kell szólnia. Az Accenture Interactive 12. alkalommal megjelenő Fjord Trends 2019 című jelentése 7 olyan trendet azonosít, amelyek a jövőben hatással lesznek az üzleti életre a technológiára és a designra.

A jelentés szerint az utóbbi évek vállalati innovációi elárasztanak bennünket, túlterhelnek, és ez rengeteg időt és figyelmet követel tőlünk.  Korábban mindenki az újdonságokra, az izgalmas és azonnal megszerezhető dolgokra vágyott, de ma már inkább a “csendesebb” valódi értékek kerülnek előtérbe. Tehát érdemes átgondolni, hogy minek van igazán értéke, és meg tudjuk-e azt tenni, hogy ne vegyük igénybe kevésbé fontos termékeket és szolgáltatásokat.

Ez gyakorlatilag teljesen megváltoztatja a technológiához és a márkákhoz fűződő kapcsolatunkat.

Ennek a szemléletváltásnak nagy jelentősége van, tehát eljött az ideje, hogy olyan termékeket, szolgáltatásokat és élményeket teremtsünk, amikre az emberek igazán vágynak és amelyeket értékelnek.

„2019-ben azok a vállalatok kerülnek előtérbe, akik értékes és a fontos dolgokat nyújtanak az egyéneknek, és általában a világnak is. Az értékteremtés nem egyszerűen a növekedésből fakad, hanem abból, hogy képesek legyünk jobbá tenni a dolgokat. Úgy gondoljuk, – és a legfrissebb trendek is ezt támasztják alá – hogy ügyfeleinknek minden esetben a legjobb felhasználói élményt kell nyújtanunk – olyan élményt, amely jobbá, hatékonyabbá és értelmesebbé teszi az emberek életét.” – mondta Brian Whipple, az Accenture Interactive ügyvezető igazgatója.

A Fjord Trends 2019 hét olyan irányvonalat fogalmaz meg, amelyek az élmények új generációját alakítják a jövőben, és gyakorlati tanácsokkal is szolgálnak a vállalatok számára, hogy felkészüljenek az előttük álló lehetőségekre:

1
A csönd aranyat ér

A munkavállalók túlterheltsége már egészségügyi problémákat okoz. A különböző termékeket és márkákat tudatosan kell eljuttatni a nyugalomra vágyó fogyasztóhoz. A zajos világban ezt egy módon lehet elérni: átgondolt tervezéssel.

2
Utolsó szalmaszál

Elég a beszédből! Az emberek elvárják, hogy a termékek és szolgáltatások fenntarthatók legyenek, különben elfordulnak azoktól.

3
Adatminimalizmus

Nincs egyetértés a felhasználók és a vállalatok között a személyes adatok értékével kapcsolatban. A szakadék áthidalásához az átláthatóság lehet a kulcs.

4
Semmi sem szabhat gátat

A mobilitás – az elektromos robogóktól a drónokig -, megváltoztatta a települések és városok életét, amelyek szinte szabadon elérhetővé, átjárhatóvá váltak mindenki számára.

5
A társadalmi integráció ellentmondásossága

A 2018-as év felhívta a figyelmet arra, hogy érdemes odafigyelni a különféle hangokra, visszajelzésekre. De hogyan lehet mindenki számára úgy tervezni, hogy közben véletlenül se zárjunk ki senkit? Az emberek beskatulyázása helyett inkább a gondolkodásmódot kell előtérbe helyezni.

6
„Space Odyssey”

A munkahelyi és kiskereskedelmi tereknek digitális megújulásra van szükségük. Ideje lenne újragondolni ezek tervezésének és kivitelezésének módjait és eszközeit.

7 Mesterséges valóságok

Olyan új világban élünk, amelyben a valóság sokszor mesterségesen generált. Az arcok lecserélése és a hangszimuláció egyre hihetőbb szintetikus valóságot teremt, ezért a vállalatoknak ki kell dolgozniuk, hogy miként tudják hasznosítani ezt a mesterséges technológiát, és hogyan kezelhetik a felmerülő veszélyeket.

“A számos területet forradalmasító, tartalmas és figyelemfelkeltő tervezés lehetőségei most nagyobb hangsúlyt kapnak, mint valaha. Egy kreatív forradalom csúcsán állunk, lehetőségünk van arra, hogy újragondoljuk termékeinket és szolgáltatásainkat annak érdekében, hogy gondoskodjunk világunkról és a benne élőkről.” – mondta Mark Curtis, a Fjord társalapítója és ügyfélkapcsolati igazgatója.
(onBRANDS)