ONLINE TÖBB ZENÉT HALLGATOTT AMERIKA 2018-BAN

A bakelitlemezek reneszánsza is töretlenül tart.

Az Egyesült Államokban 23%-kal nőtt az albummal egyenértékű egység(1) (album equivalent unit) eladása 2018-ban, ami 661 milliárd streamelt dallal 49%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
(1)egy egység 1500 streamelt zeneszámnak felel meg

Az amerikai lakosság zeneimádata meredeken nő. Az on-demand videoklipek és zeneszámok lejátszása meghaladta a 900 milliárd lejátszást, ez 43 százalékkal több, mint 2017-ben volt. A bakelitlemezek reneszánsza is töretlenül tart: 15%-kkal több fekete korong fogyott. A digitális zenevásárlás – amelybe beletartoznak a digitális albumok, „albumnyi” számok (az. ún. track equivalent album) és az on-demand streamelt albumok – több mint egyharmadával nőtt 2018-ban.

Az egymilliárdos streamhatárt négy dal lépte át: Drake: God’s Plan, Juice WRLD: Lucid Dreams (Forget Me), Drake: In My Feelings és XXXtentacion Sad.

„Mit sem vesztett lendületéből a zenefogyasztás: a fizetős zenei tartalmak iránti kereslet közel felével nőtt 2018-ban. A rekordnövekedés motorját az új smart hangszórók és a hozzájuk kapcsolódó kütyük szolgáltatják, amivel gyakorlatilag üstököspályára állt a zenefogyasztás. A szupergyors és stabil 5G térnyerésével arra számítunk, hogy a fogyasztás minden csatornán és platformon tovább nő majd, ami az állandó online zenei fogyasztásnak kedvez 2019-ben és azon túl. Így a zene megőrzi vezető szerepét a szórakozási műfajok között.” – mondta David Bakula, a Nielsen Music üzletág kutatási aligazgatója.

A Nielsen kutatása egyben kirajzolta a 2018-as évet meghatározó főbb trendeket is.

Luis Fonsi Despacito című slágerével a kétnyelvű sikerszámok folyamatosan a lejátszási listák élére kéredzkednek. A kevert nyelvű számok újabb és újabb nagy mérföldköveket vesznek be, mint például Cardi B, Bad Bunny and J. Balvin: I Like It c. dala, melyet 873 milliószor streameltek online és 531 ezer alkalommal játszottak le a rádióban 2018-ban. A második legnépszerűbb bilingvális sláger a Taki Taki DJ Snake, Selena Gomez, Ozuna & Cardi B előadásában közel 300 milliós on-demand lejátszással, míg a harmadik helyet a Bad Bunny & Drake együttműködéséből született MIA kapta (235 milliós on-demand online lejátszással).

2018 egyértelműen Drake éve volt: minden létező rekordot megdöntött, ami az online zenehallgatást illeti.

A Scorpion c. megasikeres albumból a megjelenés hetében 742,92 millió fogyott, messze maga mögé utasítva a korábbi rekordtartó Post Malone beerbongs & bentleys című albumát, melyre „mindössze” 431 millióan voltak kíváncsiak az első hét napban.

A női előadók számára is sikeres volt 2018 az Egyesült Államokban: slágerlistás jelenlétüket megduplázva jelentősen növelték on-demand erejüket is. Cardi B, Camila Cabello és Ariana Grande több héten át bérelt magának helyet a Billboard-listák élén. Sőt Cardi B Invasion of Privacy című albumának megjelenésével rekordot döntött a szóló női előadók között: 202 millióan streamelték zenéjét a megjelenés hetében.

2018 a kasszasikerek filmzenéinél a műfaj évek óta nem tapasztalt fellendülését eredményezte.

A holdudvarhatásból még a Queen is profitált: a Bohém Rapszódia c. filmnek köszönhetően az együttes 39 év után visszatért a Billboard 100-as és 200-as listájára is, és a címadó dal a könnyűzene történelmében először került be a top 100-ba három különböző évtizedben. A legnagyobb showman c. film premierje 2017-ben volt, ugyanakkor soundtrackje az egyetlen, amelyből egymillió példánynál több fogyott tavaly (másfél millió).
(onBRANDS)