TISZTÚJÍTÁS AZ IAB HUNGARYNÁL

Az IAB Hungary alapszabálya értelmében a szervezet három évente szervez teljeskörű tisztújítást.

Az IAB Taggyűlése január 15-ei tisztújító ülésén újraválasztotta Sopov Istvánt elnöknek.

A teljes elnökség, elnök személyéről is szavaztak a tagszervezetek képviselői a találkozón. A 2018 decemberében indult jelölési időszakban összesen 17 szakember fogadta el a jelölti státuszt, amelyből az online és személyes szavazás során a 81 tagszervezetből összesen 46 cég választotta meg a tisztségviselőket.

2019-2021 között az IAB Hungary vezetése a következők szerint alakul:

IAB Hungary elnök:

Sopov István (Adaptive Media)

IAB elnökségi tagok:

Dudás Gergely (RTL)
Gazsó Gábor (Evomedia)
Kardos Gábor (Magyar Jeti)
Láng Zoltán (Ads Interactive)
Lunczner Ádám (Mindshare)
Novák Péter (Dentsu)
Semsei Balázs (Vodafone)
Sólyom Balázs (UPC)
Szutor Ferenc (Adverticum)
Vági Róbert (Centrál Média)
Yasar Umut (OMG)

A Taggyűlésen a résztvevők a választás mellett egyhangúan elfogadták az előző időszak elnöki beszámolóját, illetve hosszabb eszmecserét folytattak a következő időszakban az IAB Hungary előtt álló feladatokról, lehetőségekről. A sok cél közül az újraválasztott elnök két gondolatot emelt ki mintegy konklúzióként: “Az IAB Hungary elsődleges feladata kell legyen a digitális kommunikációs eszközök ismertetése úgy a fiatalok, mint a hirdetők, tanácsadók, vagy médiaszereplők körében. Ugyanakkor ezt a szerepet akkor tudja betölteni érdemben az IAB Hungary, ha a szervezet ismertsége, elfogadottsága a szűken vett digitális területtel csak ismerkedő vagy részben érintett szereplőknél is magas. Ezeken a feladatokon kell együtt dolgoznunk nekünk, megválasztott tisztségviselőknek éppúgy, mint a tagságnak – akár egyedi projektek, akár munkacsoportok keretein belül.”

Sopov István a Budapesti Műszaki- és Gazdaságtudományi Egyetemen szerzett műszaki menedzseri diplomát Információmenedzsment szakirányon. Egyetemi tanulmányai mellett 2004-ig a PORT.hu főszerkesztője volt, ezt követően marketing igazgatói majd kereskedelmi igazgatói pozícióban elsősorban a PORT.hu hirdetési felületeinek értékesítésért felelt 2006 végéig.

2007 elején alapította meg az Adaptive Media Sales House-t, amit ügyvezető igazgatóként vezet. A cég a legnagyobb független digitális hirdetésértékesítéssel foglalkozó sales house a magyar piacon. Húsz fős csapattal szolgálják ki a hirdetői igényeket, a hazai prémium oldalak mellett nemzetközi kiadványok értékesítésével is foglalkoznak. Több, mint öt éve foglalkozik programmatic értékesítéssel is.

2017 június óta az IAB elnöki tisztségét tölti be.
(onBRANDS)