Egy jó logónak ki kell fejeznie mindazon értékeket, amit egy márka vall, ami a sajátja. Először egy márkát a logóval azonosítunk be és fordítva, a logót a márkával. Éppen ezért kényes téma egy logó megváltoztatása, különösképpen, ha egy rajongott márkáról beszélünk.
A napokban a Zara váltott logót, ám az új dizájnnak sokan nem örültek. Természetesen a szakmabeliek sem, bár ők nyilván mindent megkritizálnak.
Most például úgy, hogy a fast fashion lánc korábbi logóján a betűk elhelyezkedését túl távolinak találták, most pedig a betűket túlságosan egymásba csúsztatták.
Az új logót Fabien Baron, a francia Baron & Baron ügynökség kreatív igazgatója tervezte.
A tiprográfia ráadásul feltűnően hasonlít ahhoz, melyet szintén ő a Harper’s Bazaar magazinnál használt korábban.
Nagy kérdési, hogy a logóváltás végleges, vagy csupán a tavaszi-nyári kollekció kampányához része.
A márka logója máris új életre kelt a közösségi médiában. Egy dizájner már azt is megmutatta, szerinte hogy fog kinézni a márka logója néhány év múlva.
Van azért olyan vélemény is, aki azt mondja, hogy nekem ez tetszik, hogy “őszintén szólva nem olyan rossz, hogy különbözik a régitől, biztos vagyok benne, hogy jó oka volt a változásnak.”
Korábban nemtetszésüket fejezték ki a fogyasztók pl. a MasterCard, a GAP, vagy a Juventus logó változás miatt, de nem kell messzire mennünk, itt van nekünk az Újpest FC logó váltás körüli mizéria.
Mivel a világ változik így a márkák is változnak, itt egy film erről:
https://www.youtube.com/watch?v=6l0JmZMe_JA
Egy kérdés azért van. A fogyasztó, vásárlók, rajongók is változnak. Miért éppen a márkák maradnának mozdulatlanok? Akkor pedig vélhetően azzal támadnák őket, hogy régimódiak, miért nem változnak.
( onBRANDS )