Az Oracle szoftverfejlesztő és informatikai szolgáltató konszern legfrissebb előrejelzése szerint a vállalatoknak új megközelítéssel kell megtervezniük a felhő-alapú IT környezetre való átállásukat, 2025-re már teljes körű felhőstratégiára lesz szükségük.
A felhőszolgáltatók és az általuk támogatott vállalatok is egyre inkább kihasználják majd a
második generációs felhőmodellek
nyújtotta technológiai újdonságokat, így a magasabb fokú biztonságot, a jobb árfekvést, illetve az automatizálási képességeket.
Az Oracle összegyűjtötte a 10 legfontosabb felhőtechnológiai trendet is: az idén a vállalatok már nemcsak kísérletezgetnek az új technológiákkal, hanem a gyakorlatban, többféle területen alkalmazzák is azokat az új üzleti lehetőségek kiaknázásában.
2019-ben a vállalatok már gyorsabban adaptálják a legújabb technológiákat, mint a fogyasztók – ideértve a mesterséges intelligenciát (AI), a blokkláncokat, a digitális asszisztenseket, a szerver nélküli megoldásokat és az IoT-eszközöket (Internet of Things – a dolgok internete: a világhálóra csatlakozó intelligens használati eszközök kapcsolódása).
Az Oracle előrejelzése szerint
a legfontosabb trend idén,
hogy a második generációs felhőszolgáltatók teljes adatközpont cserét tesznek lehetővé. Az első generációs felhőmodellek többsége leginkább az alapvető képességekre koncentrált – kis költségigényű, általános célú szerverek (commodity server), adattárolók, hálózat, megosztott bérlés -, amivel nagy sikert arattak a piacon. A második generációs felhők már sokkal összetettebb munkaterhelést és üzemkritikus rendszereket is elbírnak.
Az elemzés szerint a vállalati munkafolyamatok 80 százaléka a felhőben zajlik majd.
A vállalati IT-rendszerek felhőbe való migrációja megállíthatatlan ütemben zajlik, az átállás pedig újféle eszközökre teremtett igényt. A felhőbe való átállás legnagyobb előnyei a kereskedelmi cégek pénzügyi alkalmazásaiban mutatkoznak majd meg, az átlagos kasszarendszerektől a nagysebességű pénzügyi tranzakciós rendszerekig – írták.
Az Oracle előrejelzése szerint az AI lesz minden új generációs alkalmazás alapja. Idén becslések szerint több adatot generál az emberiség, mint az előző 5000 évben összesen. Az ügyfélkapcsolatok 70 százaléka automatizált lesz, a fejlesztők száma tízszeresére, a termelékenység 400 százalékkal növekszik 2025-re.
( onBRANDS – MTI )