A hatékonyság Oscar-díjaiért folyó verseny 2019-es kiírása és online nevezési felülete mostantól legkésőbb július 15-ig elérhető minden olyan nevező számára, aki vállalja, hogy megméretteti munkáját a nemzetközi standard Effie értékelési rendszere szerint.
Nevezni ezúttal – megbízóként, ügynökségként – a 2018. január 1 – 2019. június 30. között Magyarországon futott bármilyen típusú, eredményes marketingkommunikációs aktivitásokkal lehet – az egynapos rendezvénytől a hosszabb kampányokig -, a lényeg a hatékonyság. A kiírás lehetőséget biztosít arra is, hogy a pályázatban bemutatandó, bizalmas és nem publikus számadatok helyett viszonyszámot/arányszámot alkalmazzon a pályázó – a zsűritagok ezekből is fel tudják mérni az adott kampány eredményességét, hatékonyságát.
Újdonság idén a Fitness&wellness, az E-kereskedelem, a Kereskedelmi akció és a Youth marketing kategória.
A szervezők ez alkalommal is rendeznek workshopot a minél hatékonyabb nevezések érdekében, ezúttal április 10/15/24-én. A tavalyi nyertes pályaművekről, a zsűri hasznos tanácsairól és a nevezés fontos részleteiről lesz szó.
Idén is lehet zsűritagnak jelentkezni, a megadott szempontok és kritériumok szerint. A 100 fős, kétfordulós zsűrizést követően, a Finalist, Bronz, Ezüst, Arany és Platina Effie díjakat november 15-én adják majd át a Várkert Bazárban.
A döntőbe jutott valamint a díjazott pályaművek adatai bekerülnek az Effie Worldwide által 2011 óta megjelentetett, nemzetközi Effie Hatékonysági Index elemzésébe, amely
megmutatja és rangsorolja a legeredményesebb ügynökségeket, iparági szereplőket és márkákat a világszerte megrendezett Effie hatékonysági versenyek eredményei alapján.
Ez az évente megjelenő lista a marketinghatékonyság legátfogóbb globális ranglistájának számít. Magyar vonatkozása az ACG-nek köszönhető, akik több alkalommal nyerték el a Leghatékonyabb Független Ügynökség címet. Az Effie Index Hungary magyarországi ranglistát a februári Evolution konferencián jelentették be a szervezők, amelyen 2018-as eredményeik alapján megbízói oldalról a Coca Cola Magyarország, ügynökségi oldalról az ACG szerepeltek a legeredményesebben. A 2019-es ranglistát a novemberi díjátadón jelentik majd be a szervezők.
( onBRANDS )