STABIL, MEGBÍZHATÓ MUNKÁLTATÓ, BIZTOS ÁLLÁS – EMPLOYER BRANDING

A magyarok 70%-a el tudja képzelni, hogy ugyanannál a cégnél dolgozzon nyugdíjba vonulásig.

Kellemes légkör, jó csapat. Versenyképes fizetés, béren felüli juttatások. Ez a három legfontosabb szempont, amit a hazai munkakeresők szem előtt tartanak, mielőtt jelentkeznének egy állásajánlatra, derült ki az ELMŰ-ÉMÁSZ friss kutatásából.
(A felmérés 1008 fő megkérdezésével készült, a 18 év feletti magyar internethasználó lakosság körében 2019 januárjában, a 18 év feletti magyar lakosságra súlyozva.)

Annak ellenére, hogy a motivációs levelet a pályázók 30%-a nem szokta átírni, az önéletrajzban valótlant állítani csak alig 4% szokott. Jó hír a munkáltatók számára, hogy

megéri az employer branding tevékenységre energiát fordítani,

ugyanis a jelenleg aktívan állást keresők 45%-a akár kevesebb fizetésért is elvállalná az állást, ha szimpatikus számára az adott cég.

A munkaerőhiány miatt sokan úgy gondolják, hogy munkavállalóként manapság könnyen lehet állást találni. Az álláskeresők azonban nem így látják a helyzetet: a lakosság kétharmada szerint ez egyáltalán nem igaz. Különösen nehéznek találják az elhelyezkedést a felsőfokú végzettséggel nem rendelkezők: körükben ez az arány 71%, míg a diplomával rendelkezők esetében 60%.

Az ELMŰ-ÉMÁSZ online kutatása arra a kérdésre is kereste a választ, hogy a magyarok számára mik a legfontosabb szempontok munkakereséskor. A stabil állás, a jó csapat és a versenyképes fizetés egyértelmű helyet foglalnak el a toplistán, ezeket követi a munka és a magánélet egyensúlya,  a munkahely megközelíthetősége, a rugalmas időbeosztás és a távmunka lehetősége, illetve az emberközeli, családbarát vezetőség. Szintén a szempontok közt szerepel, hogy a munkavállalónak legyen lehetősége fejlődni és továbbképzéseken részt venni, illetve

egyre kiemelkedőbb szerepet tölt be a cég jó híre és társadalmi felelősségvállalása (CSR tevékenysége) is.

Az ELMŰ-ÉMÁSZ kutatása szerint a 30 év alatt munkavállalók még nem fordítanak kiemelt figyelmet a munka és a magánélet egyensúlyára, a továbbképzési és előrelépési lehetőségek pedig elsősorban a felsőfokú végzettséggel rendelkezők körében népszerű hívószavak.

A lakosság saját bevallása szerint az esetek nagy részében csak és kizárólag valós dolgokat ír az önéletrajzába. Csupán az álláskeresők 4%-a állítja, hogy némileg kozmetikázza az igazságot egy-egy vonzó pozíció érdekében. A motivációs levelet ellenben a pályázók harmada a legtöbb esetben át sem írja.

Arra a kérdésre, hogy a pályázók szoktak-e jóval magasabb összeget feltüntetni igényként, mint amennyivel valójában elégedettek lennének, csupán 17% válaszolta, hogy rendszeresen. Úgy tűnik, hogy ebben a kérdésben a 30 év alatti és a diplomás munkakeresők a legbátrabbak, körükben ez az arány már közel 30%.

Tisztesség, innováció, fejlődési lehetőség biztosítása.

Az ELMŰ-ÉMÁSZ kutatása alapján ez a három legfőbb érték, aminek segítségével egy munkáltató hosszú távon is képes lehet megtartani a munkavállalókat. Háromból két ember azonnal felmondana, ha valamilyen törvénysértő tevékenység derülne ki a cégről, ahol dolgozik. A lakosság közel kétharmada abban is egyetért, hogy

csak az innovatív, előremutató cégeknek van jövője.

Ezt különösen a 60 év felettiek és a felsőfokú végzettséggel rendelkezők látják így, körükben ez az arány 70% feletti.

Ahhoz, hogy egy munkáltató-munkavállaló viszony hosszú távon is sikeresen legyen, mindkét fél számos kritériumnak kell megfeleljen. Ma már nem elég üres hívószavakkal bevonzani a tehetséges munkatársakat, és egy-egy jól kozmetikázott önéletrajzzal sem lehet messzire jutni. Azonban, ha a két fél kölcsönösen elégedett, akár a 30-40 éves jubileum sem kizárt. Az ELMŰ-ÉMÁSZ kutatása szerint ugyanis nemtől, kortól és végzettségtől függetlenül a munkavállalók több, mint 70%-a el tudja képzelni, hogy ugyanannál a cégnél dolgozzon egészen a nyugdíjba vonulásig.
( onBRANDS )