Környezettudatos. Formatervezett. Vegán. Ultra-trendi. Mindez egy magyar lány vezette cég terméke. Nem csak a kockázati tőkék által támogatott fejlesztések, vagy a nemzetközi multik finanszírozta beruházások hozhatnak változást a hazai bio mosószerek piacán, hanem egy fiatal lány által vezetett, környezettudatos és felelős kis vállalkozás is. Nem kérdés: ez a kis csapat megfelelő kihívást jelent a hazai mosószer piacon szinte egyeduralkodó, káros, kőolajszármazékokat is felhasználó „hagyományos termékeknek”.
A Csegény Zsófia által vezetett Sansin Globe célja, hogy olyan, szinte 100 százalékban természetes (azon belül is vegán) mosószerrel lássa el a hazai piacot, amelyik kiszolgálja azoknak a fiataloknak és családoknak az igényeit, akik nem szeretnék szervezetüket feleslegesen vegyi anyagokkal terhelni, és akiknek fontos, hogy milyen Földet hagynak örökül gyerekeik számára. Mindezt persze úgy, hogy közben versenyképes maradjon a nagy, bejáratott hagyományos öblítőkkel és mosószerekkel szemben, valamint ne kelljen kompromisszumot kötni annak tisztító erejében, fehérítő és folteltávolító hatásában sem.
Az EU éves műanyaghulladék termelése 20 millió tonna, amelyből mindösszesen csak 14% kerül újrahasznosításra – nagy része pedig sajnálatos módon még mindig a tengereinkben és folyóinkban köt ki. A Sansin munkatársai ezen is változtatni kívánnak. A gazdaságos, ellenben magas esztétikai értékkel bíró csomagolás legfontosabb jellemzője, hogy olyan gyártási folyamat során készül, amelyben az alapanyag az újrahasznosított HDPE regranulátum. A külcsín nem mehet a környezetvédelem rovására – mondja Csegény Zsófia, a közgazdász végzettséggel rendelkező cégvezető, és hozzáteszi, felelős nőként és leendő anyaként mindennél fontosabb számomra, hogy milyen környezetben élek, és milyen bolygóra tervezem az utódaim életét. Pontosan tudom, hogy milyen fontos, hogy megengedhető áron hozzáférjünk az igazoltan környezetbarát, nullához közelítő egészségügyi kockázattal rendelkező mosószerekhez.
A cég nem kíván beszállni a „hagyományos mosószereket” gyártó multik generálta és főműsoridőben történő reklámháborúba. A túlzó kampányköltés helyett teljesen másra helyezi a hangsúlyt: nevezetesen, hogy
a termék rendelkezzen minden olyan nemzetközi minősítéssel, ami azt igazolja, hogy garantáltan ellenőrzött alapanyagokból készülnek.
A két legfontosabb jelzés a flakonon a Vegán Társaság és az USDA hitelesítetten bio-alapanyag minősítés.
A Vegan Society (Vegán Társaság) logója által jelölt termékek egészen biztosan 100 százalékosan vegánok. A szervezet egyik legfontosabb alapeszméje, hogy az állatok ellen irányuló erőszakot meg kell szüntetni (éppen ezért ugyanúgy ellenzik az állatokból készült élelmiszerek fogyasztását, mint az állatkísérleteket – az orvostudományban vagy a kozmetikai iparban), illetve, hogy fel kell hagynunk a génmódosított termékek használatával.
Az USDA Certified Biobased (USDA hitelesítetten bio-alapanyagú) pecsét azt igazolja a fogyasztók számára, hogy a kereskedelmi forgalomban elérhető termék magas arányban tartalmaz biológiailag termesztett összetevőket – ami persze nem csak egyfajta „eredetigazolást” jelent, hanem egyben tudatos ösztönzése a makro szintű bio alapú (és biológiailag lebomló) összetevőket tartalmazó termékek iránti kereslet fokozásának is. A Sansin által forgalmazott univerzális folyékony mosószer vagy színes ruhákhoz való mosógél esetében ez az arány például kiemelkedően magas, azaz közel 80 százalékos – de a maradék 20 % körüli összetevő is természetes eredetű, jellemzően természetes ásványi anyagok oldott sóiból áll.
( onBRANDS )