A bajnokokat az eredmények és az elismerések egyaránt hozzásegíthetik, hogy kilépjenek vagy továbblépjenek a nemzetközi színtéren is.
Az elmúlt években a magyar e-sport dinamikus fejlődését láthattuk: idén tavasszal a Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság rekord számú résztvevőt mozgatott meg a 2000 regisztrált játékosával, míg a K&H év e-sport díjat 12 kategóriában adták át a magyar e-sport kiválóságainak.
Az eddigi sikerek elismerése fontos, azonban a folyamatos fejlődés az alapja az egyéni és a csapatok – akár nemzetközi – előrelépésének az e-sportban, és a szervezés szempontjából is törekedni kell arra, hogy ne csak a versenyzők, hanem a közönség is megtapasztalja az e-sport innovációját.
Nemzetközi szinten a játékélmény javítására fektették a hangsúlyt, vagyis most már 5G hálózaton közvetítik a legújabb mobiltelefonos játék-tornát.
A nemzetközi újítás egyrészt motiváció a hazai e-sport résztvevőinek, másrészt pedig útmutatóként is szolgálhat, hogy milyen további lépések szükségesek a hazai e-sport fejlesztésében.
„Elmondhatjuk, hogy a hazai e-sport komoly fejlődésen ment keresztül az elmúlt egy évben, és jelentős technikai és szervezési előrelépést ért el a K&H által támogatott MNEB megrendezésével. A hazai e-sport jövőképe nagyon bíztató a növekvő számú csapatok és a hazai rendezésű versenyek miatt, így a következő évek is bizonyára a növekedés jegyében telnek majd. A K&H-nál ezért úgy tekintünk az e-sportra, mint a jövő sportjára, hiszen tudjuk, hogy a sikerekhez komoly munka, eltökéltség és elhivatottság szükséges, amit a bajnokságon túl a napokban a K&H év e-sport díjaival is elismertünk.” – mondta Horváth Magyary Nóra, a Magyar Nemzeti E-sport Bajnokságot támogató K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója.
„Az MNEB kiváló lehetőséget biztosít a nyerteseknek a nemzetközi színtérbe való kilépésre vagy továbblépésre. Már az osztályozó kupáknál a novemberi győztes Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) csapat lehetőséget kapott arra, hogy néhány nappal később egy nemzetközi CS:GO versenyen egyből a legjobbak között induljon, de az, hogy ez a többi játékban hogyan valósul majd meg, az a kiadóktól és a játéktól is függ. Az első szezon volt a bevezető évad, ahol felmértük a hazai csapatokat, de az MNEB célja, hogy megteremtse a lehetőséget a legjobbaknak az országhatárokon túli megmérettetésre, így már zajlanak a tárgyalások a versenyjátékok kiadóival a nemzetközi ökoszisztémába való kapcsolódási lehetőségekről.” – mondta el Biró Balázs, a Magyar E-sport Szövetség elnöke.
( onBRANDS )