ERŐS MÁRKA LETT A GYEREK SZIGET

A szponzorainak köszönhetően a kezdetektől ingyenes.

A Hajógyári-szigeten a Generali Gyerek Sziget mára az ország leghosszabb programkínálatát adja, műfaját tekintve a legösszetettebb családi eseménysorozat.

A  rendezvény népszerűsége folyamatosan nő, immár egy-egy hétvégén több mint 30 ezer látogatót vonz.

„Már a kezdetektől fogva a minőséget, műfaji sokszínűséget tartottuk szem előtt a programok szervezésénél. Ahogy a többi fesztivál esetében is, arra törekszünk, hogy az adott műfaj – zene, színház,  bábszínház, képzőművészeti alkotás – legnívósabb képviselőit hozzuk el a látogatóinknak. A neveléssel, oktatással, fejlesztéssel foglalkozó szakmai szervezetek, egyesületek esetében is olyanok mutatják meg magukat, akik minden szempontból kiemelkedőek a maguk szakterületén” – meséli Vidó Andrea projektvezető.

„A szponzorok – jelenlétükkel, aktivitásaikkal – szervesen beleilleszkednek abba a koncepcióba, amit évek óta képviselünk, azaz a látogatóinkat minden tekintetben –egészségüket, a környezetüket és életmódjukat tudatosan szemlélő és alakító felnőttekké segítsük cseperedni, a szülőket pedig bevonjuk, aktív részeseivé tegyük ennek a szemléletformálásnak. A Gyerek Sziget ismert márka lett az elmúlt években, a célcsoportunk számára kihagyhatatlan programmá vált és nagyon erős a márkahűsége a rendezvénynek, ahol a régi és új szponzoraink is örömmel vesznek részt – magyarázza Pintér Nóra, szponzorációs vezető a Gyerek Sziget népszerűségét.

Aki hosszútávon felelősen gondolkodik, annak be kell fektetnie a jövőbe és a környezetébe is. Ezért támogatja a Generali a Biztonságért Alapítvány a Gyerek Szigetet már  2014 óta.  Az  Alapítvány egész évben képez fiatalokat, támogat gyermekprogramokat  és élményt nyújt 12 gyermekotthonnak. A családjuktól kényszerűen távol élő gyermekek meghívása a Gyerek Szigetre kiemelten fontos számukra. A Gyerek Sziget minden hétvégéjén más-más partnerotthonukból látnak  vendégül gyerekcsoportokat, akiknek a fővárosi utazás és a rengeteg színes program hatalmas élményt nyújt, egyszerre vehetnek részt koncerteken, kreatív és sportfoglalkozásokon, kipróbálhatják magukat akadálypályákon, rekesztorony építésben és tanulhatnak a környezetvédelemről.

A baleset-megelőzés és közlekedésbiztonság érdekében az alapítvány a gyermekek tudatos nevelésére is nagy hangsúly fektet. A Bringaszigeten  a Bringás Brigantik csapata várja a látogatókat,  a z egészségmegőrzés jegyében pedig a szülőknek is kínálnak  programot, míg csemetéik szórakoznak:  a csontsűrűség és érszűkület vizsgálattal várjuk a résztvevőket, ezzel is felhívják a figyelmet e megelőzés és szűrések fontosságára.

A Gyerek Szigeten a sport mindig is kiemelt szerepet kapott. A Decathlon a Gyerek Sziget minden hétvégéjén sportos programokkal várja  a kicsiket és a nagyobbakat is. Tematikusan osztják fel a programjaikat, így minden hétvégén különböző sportok kerültek fókuszba: ütős sportok, csapatsportok és a gördülő sportok. Ezen sportok bemutatásán keresztül is igyekeznek küldetésüket betölteni: elérhetővé tenni a sportot és a sportolás örömét a lehető legtöbb ember számára. Kiemelten fontos, hogy ezt már kiskorban kialakuljon kötődésük a sportolás és így ez egészséges életmód felé, mert ezek az első lépések azon az úton, melynek végén egy fitt, boldog nemzet él Magyarországon is.

A Renault Hungária – az esemény kizárólagos autóipari szponzoraként – azt a célt tűzte ki maga elé, hogy mind a kicsiknek, mind a nagyoknak megmutassa a modern családi közlekedési lehetőségeket, kiemelt hangsúlyt fektetve a biztonságra. Az „Álmaink Autója” standon a gyerekeket minden hétvégén kézműves foglalkozásokkal várjuk, ahol kisautókat, KRESZ-táblákat készíthetnek egyszerű háztartási eszközökből kiindulva: itt tényleg szabadjára engedhetik kreativitásukat! Természetesen a szülőket sem hagyjuk unatkozni, hiszen míg a kicsik alkotnak, a felnőtteknek bemutatjuk a Renault és Dacia családi autók új generációját, a hangsúly a kényelmen és a technológiai újdonságokon van. E mellett szerencsekerékkel, instant nyereményjátékokkal és a gyerekek számára is élvezetes dodzsem-tesztvezetéssel várjuk az érdeklődőket!

A Gyerek Sziget egyik kedvence a  Aquabár Jana frissítő konténer, ahonnan hűtve első kézből megvásárolhatják a résztvevők a Jana termékeket. Itt kaphatóak a Jana vitamin és ízesített vizek egyaránt. Az idei szlogen a „Jana mélysége mindenek feletti” – erre utal az Aquabár külső megjelenése is, mely a mélységre,  tengerre utal. Emellett van egy Jana Baba játszóház, ahol akár a legkisebbek is játszhatnak animátorok segítségével. Ennek a kitelepülésnek a középpontjában a Jana Baby termékcsalád áll. A termékről érdemes tudni, hogy különleges eljárási technikával, légmentes palackozással készül, ezért forralás nélkül, közvetlenül adható babáknak.

Számos olyan program van a  rendezvényen, amely a fenntartható fejlődéssel, környezetvédelemmel kapcsolatos szemléletváltást segíti elő, népszerűsíti azokat, emellett pedig megismerteti a gyerekekkel az állat-és növényvilágunkat.

Ilyen például a Vadonleső program, amely interaktív természetismereti játékával tanítja meg a gyerkőcöknek, mit érdemes tudniuk a vadon élő védett állatok és növények megőrzéséről, de az év emlőséről, a titokzatos hiúzról is sok érdekesség kiderül. A Gyerek Paradicsom az NKM támogatásával helyszínen a Vadonlesőn túl a Magtól magig programon tanulhatnak még a kicsik a környezetükről, arról, hogy miért is jó, ha ilyen sokféle növény van, és miért kell megőriznünk őket. A rengeteg tudás mellett pedig a Vakáció játékgyárból saját maguk által készített kincseket is hazavihetnek: gyurmasütit gyúrhatnak, játékká változtathatják a tojástartót, a WC gurigát, sőt a krumplit is.

Az egészséges életmód a sportprogramok mellett a helyes táplálkozás népszerűsítésével is megjelenik a programok között. Az Európai Friss Kalandok program keretében megrendezésre kerülő Friss Zöldségek és Gyümölcsök Ünnepe játékosan hozza közelebb a gyerekekhez a zöldségek és gyümölcsök szeretetét, a  program mesevilága, Vegapolis és két hőse, Frutti és Veggi segítségével. A mégy hétvégén a Friss Zöldségek és Gyümölcsök Ünnepére kilátogatók olyan interaktív és játékos programokkal találkozhatnak az Európai Friss Kalandok standjánál, amelyek a gyermekek érzékszerveit (látás, szaglás, tapintás, hallás) igyekeznek bevonni a zöldségek és gyümölcsök megismerésének folyamatába.
( onBRANDS )