TRENDEK, AMIK A JÖVŐT FORMÁLJÁK

A BrandFestival trendLAB harmadik alkalommal publikálja a hazai marketing- és kommunikációs szakterület trendjeivel kapcsolatos prognózisát.

A BrandFestival trendLAB az ügynökségi, a tartalom-szolgáltatói, a megrendelői- és kutatói oldal neves szaktekintélyének bevonásával – a jelen tendenciái alapján – vizsgálta a jövő menedzsment és marketing-kommunikációs trendjeit. A vezetőkkel folytatott beszélgetésekből számos stratégiai fontosságú terület rajzolódott ki.

A közeljövő legmeghatározóbb trendjei Magyarország vezető szakemberei szerint többek között: growth mindset, future of work – munkahelyi automatizáció, agilis transzformáció, reziliencia, employer branding-munkavállalói élményteremtés, zerowaste, purposeful branding, service design, visual storytelling, customer journey mapping, emocionális kötődésen alapuló irracionális vásárlói döntések.

A BrandFestival, Közép-Európa egyik legjelentősebb stratégiai konferenciája és rendszeres szakmai csúcstalálkozója. A rendezvényen a jövőt alakító topvezetők, a gazdasági élet és a kommunikációs iparág meghatározó szereplői osztják meg a stratégiaalkotás, márkaépítés és az értékesítési folyamatok terén szerzett tapasztalataikat. Az elmúlt rendezvényeken a majd 570 márkáról szóló, 843 előadást, közel 11.000 résztvevő követte.

A demokratikus-konferenciamodell keretében szervezett „master mind” találkozókon összegyűjtésre kerültek azok a releváns területek, amelyekben fundamentális változások kísérik a marketing- és kommunikációs szakemberek munkáját, az alábbi kérdések mentén: Merre tart a magyar médiapiac, milyen kihívások várnak a piac szereplőire? A növekedési lehetőségek elősegítése érdekében milyen új stratégiai irányokat kell kijelölni? Hogyan javítható a márka piaci teljesítménye? Milyen az innovációhoz és a médiakreativitáshoz fűződő viszonya a piaci szereplőknek?

„Az elmúlt évek hagyományainkból kiindulva a hazai üzleti környezetet meghatározó, néhány nagyobb ívű, és pár azonnal is érzékelhető trendet sikerült meghatározni. A „purposeful branding”, a „zero waste” és a „körforgásos gazdaság” jegyében a vásárlók már nem elégszenek meg egyszerűen a termékek megvásárlásával. A new age brandeknek fel kell tudniuk mutatni egy olyan értékelvűséget, amivel a fogyasztók érzelmileg is tudnak azonosulni. Továbbá a kommunikációs piac innovációinak – felületek, technológiák – életciklusa egyre rövidül. Ebben a felfokozott „speedkényszerben” az új dolgok használata akár öncélúvá is válhat.” nyilatkozta Barna Tamás, a BrandFestival elnöke, a Republic Group reklámügynökségi csoport ügyvezetője.

A trendek azonosítására és összegyűjtésére a Gartner piackutató cég Hype-ciklusát használták. Ez a grafikon azt az aktuális állapotot ábrázolja, hogy egy-egy új trend/technológia melyik fejlődési szakaszánál tart. A trendek pillanatnyi érettsége és további útjának ismerete igen fontos a vállalati marketing és kommunikációs stratégiák megtervezésénél. Azokra a trendekre fókuszáltak, amelyek a legmagasabb üzleti és társadalmi értéket teremtve, a „termelékenység fennsíkján” vannak, vagy jó eséllyel oda juthatnak, azaz a rájuk irányuló figyelem és bizalom hosszú ideig egyenletes marad. 

A Programalkotó grémium tagjai:

Ambruszter Géza: Gemius Hungary, ügyvezető

Barna Tamás: Republic Group, ügyvezető, a BrandFestival elnöke

Burka Szilvia: Praktiker Magyarország, marketing manager

Csanda Gergely: Telentuno, marketingvezető

Dr. Berkes Péter: BrandFestival, szakmai igazgató

Edvin Freud: SentiOne Magyarország, business development manager

Faludi Péter: Havas Media Group, ügyvezető

Farkas Dániel: Starnetwork, szakmai vezető

Farkas Zsolt: 7Digits Growth Agency, ügyvezető & social media specialista

Furák András: Republic Group, portfólió-igazgató

Göbölyösné Mátrahegyi Anna: Médiapiac Kft., ügyvezető

Györke Zoltán: Lapcom, vezérigazgató

Horváth Ádám: NuHeadz Talent Management, alapító

Lovas Tamás: Decathlon, marketingkommunikációs vezető

Márton Szabolcs: Republic Group, kreatívigazgató, a BrandFestival kreatív vezetője

Matócza Szabina: Cherrisk, Head of Innovation & Development

Melles Katalin: Inspira Media Research, kutatási igazgató

Piroska Éna: Magyar Fejlesztési Bank, Marketingcommunication Manager

Szabó Csenger: Chatbotize.me, ügyvezető

Szili Tímea: Cordia, Head of Marketing

Tóth Valentin: Coca-Cola HBC, Group Community Affairs Director

Vági Róbert: Central Médiacsoport, kereskedelmi igazgató

Vágvölgyi Mihály: DeepInsight, ügyvezető

Varga-Szilágyi Zsolt: Post for Rent, ügyvezető

Yalcinkaya Veronika: Raiffeisen Bank Zrt., marketingigazgató

( onBRANDS )