Sokan vannak, akik szívesen jótékonykodnának, de nem tudják, kinek és hogyan érdemes segíteni, illetve hogy biztosan jó helyre kerül-e az adomány. A Cappy a Bridge Budapest Egyesülettel összefogva új kampányában olyan szervezeteket támogat, és hívja fel rájuk a figyelmet, amelyek innovatív megoldásokkal, elkötelezetten azon dolgoznak, hogy jobbá tegyék a gyerekek életét.
A Cappy hétköznapi jócselekedetekre buzdít mindenkit, hiszen – ahogyan az a szlogenében is megjelenik – „A jótett érzése jóízű”. A Cappy ezért idén Bridge Budapest Edisonplatform nevű kezdeményezéséhez társulva anyagi segítséggel és közösségi média kampánnyal áll több szervezet mellé. „Fontosnak tartjuk, hogy egyes márkáinkkal is kiálljunk jó célok, társadalmi ügyek mellett. A tudatosan, felelősen gondolkozó, nyitott és kíváncsi gyerekek nevelése mindannyiunk közös érdeke, ezért csatlakozunk a Bridge Budapest Edisonplatform kezdeményezéséhez.” – mondta Szűcs Judit, a Coca-Cola Company Magyarország kommunikációs vezetője.
Az Edisonplatform azért jött létre, hogy segítse a gyerekek felkészítését a jövőre, és hogy a civil, piaci, tudományos, oktatási szereplőket összekapcsolja, és felkutatassa, majd megossza a jó gyakorlatokat. A szakértők által kialakított Edison100 listán szereplő alapítványok közül június 18-án hét kategóriában díjazták a legjobbakat, a Cappy pedig a listáról maga is kiválasztott tíz szervezetet.
“Célunk hogy egy olyan országban éljünk, ahol az önbizalom alapja a tudás és a teljesítmény. A legjobb, amit ezen a téren tehetünk, hogy a gyerekeket közösen készítjük fel a jövőre. Ennek részeként hoztuk létre idén először az Edison100 listát, amelyen csupa olyan kezdeményezés szerepel, amellyel útmutatást nyújthatunk szülőknek és pedagógusoknak. Nagyon örülünk, hogy a Cappy-ben remek együttműködő partnerre találtunk.” – tette hozzá Barta Nikolett és Veres Rita, az Edisonplatform vezetői.
A Cappy kapcsolódó kampányában minden általa választott alapítványt egymillió forinttal segít működésének fenntartásában, fejlesztésében. Emellett júliustól tíz hónapon át minden hónapban videóval mutat be egy-egy szervezetet a Facebook oldalán. A felhasználókat pedig arra buzdítja, hogy lájkaikkal, megosztással fejezzék ki elismerésüket, támogatásukat a videók alatt.
Az első videóban a Skool Alapítvány mutatkozik be. Guzsaly Péter, az alapítvány partnerkapcsolati vezetője elmondta, a kapott támogatást a Master Skool programjukra fordítják, hogy egy támogató, összetartó közösséget építsenek a technológia iránt érdeklődő lányok körében, és reméli, hogy a mostani elismerésnek köszönhetően még több fiatalhoz juthatnak el. A Skool már több mint 2500 lányt inspirált arra, hogy technológiával és programozással foglalkozzon. Mentoraiknak köszönhetően a Skool programjaiban résztvevő lányoknak 92%-a potenciális karrierlehetőséget lát a tech szektorban – miközben jelenleg a nők mindössze 8-10%-ban képviseltetik magukat fejlesztői munkakörökben Magyarországon.
A Cappy videó-sorozatában a második bemutatkozó szervezet a Jeleven Alapítvány lesz, mely egy olyan különleges játszóházi programot fejleszt, ahol a jelnyelvé a főszerep, és egyszerre szól halló és hallássérült gyerekeknek és családtagjaiknak. A harmadik pedig a Hősök tere Alapítvány, mely tanároknak, szülőknek szóló érzékenyítő tréningeket tart, küldetése, hogy az együttérzés és az egymás segítése társadalmi normává váljon – fenntartások nélkül. A későbbiekben többek között az Uccu Alapítványt és az Amigos a gyerekekért szervezetet is megismerhetjük.
Az alapítványok, egyesületek videói folymatosan kerülnek fel a Cappy Facebook oldalára, hogy minél többen ismerhessék meg azok kiemelkedő, új ötleteket megvalósító munkásságát és céljait.
A kezdeményezést részletesen bemutató kisfilm itt érhető el.
( onBRANDS )