ÖRT PREZENTÁCIÓK A MEGELŐZÉS ÉRDEKÉBEN

A megelőzés az önszabályozás rendszerének fontos eleme.

A reklámipar vállalatainál tartott prezentációkkal a reklámalkotók első szintjéhez viszik el a reklám jogi és etikai kérdéseivel kapcsolatos információkat az ÖRT vezetői.

A reklám készítése és jóváhagyása során a

hirdetői, ügynökségi és a médiaoldalon is fontos szempont ma már a piaci érzékenység ismerete.

Ennek egyik szempontját, a szabályozással kapcsolatos kérdéseket interaktív prezentációkon, tréningeken ismerteti az ÖRT, elsősorban a tagjai számára.

Ma már nem elég, ha panasz esetén gyorsan reagálnak a cégek, jobb megelőzni a bajt. A tréningjeink ebben nyújtanak nagy segítséget. Ebben a hónapban három ilyen „fellépésünk van.” – mondja Gerendi Zsolt az ÖRT főtitkára.

“A tagjaink közül számos cég rendszeresen, sőt évente a belső oktatási rendszerük részeként a szabályozással, a fogyasztói érzékenységgel (pl. gyerekek a reklámban, környezetvédelem, gender), valamint a hatósági büntetések szempontjaival kapcsolatos tanulságok ismertetésére kér minket.”– teszi hozzá Fazekas Ildikó igazgató.

“Először tartottunk attól, hogy nehezen lesz befogadható a sok jogi információ, bámennyire is fontos, amit hallunk. Viszont most már nem először tapasztaltuk meg, hogy a tréning interaktív, a példák és a szavazás kifejezetten élvezetes és így könnyebben emészthető egy-egy ilyen alkalom. A folyamatosan bővülő csapatunk számára természetes volt, hogy ezeket az ismereteket megszerezzék, hiszen számunkra elsődleges, hogy ügyfeleinknek naprakész és fogyasztói szemmel védhető anyagokat állítsunk össze, így a prezentáció most is rendkívül hasznos volt, ahol több, számunkra fontos szektort is érintettünk.” – fogalmazott Csapó Cecília a POPGroup Group Account Directora.

“A Ford számára a jogi megfelelés kiemelt jelentőségű, ráadásul a környezetvédelem szempontjainak megjelenítése a reklámokban egyre fontosabb, és egyre érzékenyebb kérdés. Ezért minden évben elhívjuk az ÖRT-öt, hogy saját és ügynökségeink munkatársait tréningezzék. Úgy vélem, hogy a felelős vállalat számára ma már ez elengedhetetlen.” – hangsúlyozta Rákosi Viktor a Ford regionális marketing kommunikációs igazgatója.
( onBRANDS )