A LEGO Csoport és Mark Ronson zenész kampányának a célja, hogy a következő generációk kreativitását fejlesszék.
A billundi LEGO House-ban több mint 100 gyerek találkozott Markkal és más inspiráló személyekkel – többek között a 19 éves David Aguilarral, aki több karprotézist épített már magának LEGO elemekből –, hogy felfedezzék a kreativitásban rejlő végtelen lehetőséget. Képzelőerejüket különböző workshopok segítségével aktiválták, ahol az őket körülvevő világot kellett újraépíteniük.
„Karrierem során mindig briliáns, kreatív emberekkel dolgozom együtt, hogy lássuk, hová juthatunk el pusztán a fantáziánk erejével. Az Építsd Újra a Világot kezdeményezés egy kiváló alkalom arra, hogy az alkotók következő generációját inspiráljuk, akik aztán majd a saját elképzeléseik szerint alakítják a jövőt attól kezdve, hogy hogyan élünk, egészen odáig, hogy milyen zenét hallgatunk.” – magyarázta Mark Ronson.
A LEGO Csoport hisz abban, hogy
minden gyerek alapvetően fantasztikus kreatív problémamegoldási készségekkel rendelkezik,
ahhoz viszont, hogy ezt továbbfejlesszük, most kell cselekednünk, hisz a jövőnk függ tőle.
Ma a kreativitást inspirálni sokkal kritikusabb és sürgetőbb, mint valaha.
A Világgazdasági Fórum Az állások jövője című tanulmányában az első három legfontosabb készség közé sorolja a kreatív problémamegoldást, amelyre 2020 után szükség lesz a munkaerőpiacon. A képzeletalapú játék segíti a gyerekeket az újítás, a problémamegoldás és a kritikus gondolkodás elsajátításában életük során.
Mark Ronsonhoz más kreatív területek képviselői is csatlakoztak, hogy megvitassák, folyamatosan változó világunkban miért játszik a korábbinál fontosabb szerepet a sikerben a kreativitás fejlesztése.
Julia Goldin, a LEGO Csoport marketingigazgatója elmondta: „Az Építsd Újra a Világot teljes egészében arról szól, hogy amellett, hogy a gyerekek természetes kreativitását ünnepeljük, megtudjuk, hová juthatunk képzeletünk erejével. Világszerte arra szeretnénk bátorítani a gyerekeket, hogy tartsák meg és fejlesszék ezeket a készségeket ahogy felnőnek. Ezzel a kampánnyal arra szeretnénk inspirálni az embereket, hogy engedjék szabadon kreativitásukat és teremtsék meg a végtelen lehetőségek világát.”
Közben szeptember 17-én a brit dizájner és feltaláló Dominic Wilcox vezetésével egy sor Építsd Újra workshop valósult meg. Két kreatív társával együtt kihívás elé állította a gyerekeket, hogy képzeljenek újra ikonikus mérföldköveket, találjanak fel új eszközöket, és oldjanak meg hétköznapi problémákat – s mindezt LEGO kockák segítségével. Más LEGO szakértők is segítettek a gyerekeknek életre kelteni fantasztikus ötleteiket.
„Ki tudja, hogy mi fog létrejönni a mai nap eredményeként… egy ház forró levegővel töltött ballontetővel? Egy autó hosszú lábakkal, hogy át tudja ugrani a forgalmat? Senki sem látja úgy a világot, mint a gyerekek, szóval nagyon kíváncsian vártuk, mivel kápráztatnak el bennünket.” – mondta Dominic Wilcox.
A világ minden tájáról részt vehetnek gyerekek a kezdeményezésben, ha megosztják alkotásaikat a LEGO Life applikáció segítségével vagy ellátogatnak a www.lego.com/rebuild-the-world-challenge oldalra.
A LEGO játékrendszer régóta a kreativitás kifejezésének és a kreatív problémamegoldásnak a színtere. A gyerekek nemcsak elképzelik, hogy mit építsenek, hanem építhetnek és újraépíthetnek. Kísérletezhetnek. Elbukhatnak. Megszeghetik a szabályokat. Elbukhatnak és újra próbálkozhatnak… Ez az emberi kreativitás körforgása, és a LEGO System lényege a játék során.
„De most még ennél is messzebbre megyünk. Az Építsd Újra a Világot program segítségével arra szeretnénk inspirálni a gyerekeket, hogy engedjék szabadon a kreativitásukat, csatlakozzanak az Építsd Újra a Világot kihíváshoz, és valóban építsék meg a végtelen lehetőségek világát.” – hangzott el az eseményen.
( onBRANDS )