A KPMG eseményén kérdezték a véleményemet a magyar márkákkal kapcsolatban, különös tekintettel az ipari, gyártói szektorról. Kb. 15 éve mondom, hogy a magyar gazdaság egyik legnagyobb hiányossága a hazai erős márkák hiánya.
Legutóbb úgy két hete az autopro.hu velem készített anyagában is elmondtam:
Kőszegi András szerint sajnos komoly a lemaradásunk, szerinte a rendszerváltás óta már lett volna elég idő arra, hogy komolyabban vegyük a brandépítés fontosságát. „Az üzletemberek többsége még mindig a materiális javakban, a tőke nagyságában gondolkodik. Ma viszont az immateriális javak, a network, a tudás, a szabadalmak és a márka a legértékesebb vagyontárgyak. Ameddig a fejekben csak a gyártósor, az eszköz marad az érték, addig sajnos csak egyszerű, azonnal lecserélhető beszállítónak lehet megmaradni, ezzel jelentősen csökken az alkupozíciónk is, és csak az árverseny marad, az alacsony ár pedig előbb-utóbb megöl.”
( Kőszegi András )