KINEK A FENNTARTHATÓSÁGA?

Ma egy vállalat márkaértékének egyik legmeghatározóbb része a fenntarthatóságra való törekvés, a felelős működés.

Sajnos korábban a CSR (corporate social responsibility) kifejezés kissé elcentírozta a lényeget, a fenntarthatóság lényegét.

A vállaltoknál többé-kevésbé kimerült ez az adományozásban és a mára már klasszikussá vált óvoda kerítésfestésben, a magánszemélyeknél pedig hogy a fogmosáskor zárd el a vízcsapot. Ok, jött még a plastic free july. Tegyünk tehát egy valamit tisztába. A fenntarthatóság nem egyenlő CSR, nem egyenlő adományozás és nem egyenlő környezetvédelem. Ez mind dicséretes, részei a fenntarthatósági törekvéseknek, de messze nem elegendő, nem ezek a legnagyobb problémák.

Első körben a vállalatoknak el kell kezdeni menedzsment szinten egy teljesen új minőségben gondolkodni a fenntarthatóságról és túl kell lépni az egyszerű környezetvédelem megközelítésen is.

Először is nem a Földet kell megmenteniük, hanem saját magukat, a saját fenntarthatóságunkat, hogy valóban gondoskodhassanak a körülöttük lévőkről, a környezetükről!
( Kőszegi András )