AZ AUTOWALLIS CSOPORTNÁL A JAGUAR LAND ROVER MAGYAR ÉRTÉKESÍTÉSI JOGAI

2020 áprilisában kezdi meg a magyar piacon a Jaguár és a Land Rover értékesítését a Wallis Automotive Europe.

Ezzel a lépéssel az AutoWallis tovább halad a tavasszal meghirdetett stratégia mentén, melyben 2024-ig árbevételének duplázását tervezi organikus és akvizíciós úton.

Andrew Prest, a WAE ügyvezető igazgatója a megállapodás kapcsán elmondta, hogy a két prémium márka nem ismeretlen számukra, hiszen 2016 óta képviselik azokat a közép-kelet-európai piacon. Kezdetben hét országban (Albánia, Bosznia-Hercegovina, Horvátország, Macedónia, Montenegró, Szerbia, Szlovénia) voltak exkluzív importőrök, ami idén tavasszal kiegészült Koszovóval, most pedig Magyarországgal, ezzel kilenc országra bővítve az e két márkához kapcsolódó nemzetközi jelenlétet.

A megállapodás alapján jövő áprilisig még a holland székhelyű AutoBinck csoport képviseli a magyar piacon Jaguar Land Rovert, és a WAE-val szorosan együttműködnek annak érdekében, hogy sikeres legyen az átadás-átvétel. Addig a közel évszázados múltra visszatekintő exkluzív brit márkák ügyfelei a megszokott helyen, a Budaörsi út 227. szám alatt továbbra is megvásárolhatják a modelleket, és igénybe vehetik a szervizszolgáltatásokat.

Az ügyvezető igazgató elmondta, hogy a Jaguar és Land Rover márkákkal kapcsolatos magyarországi piaci stratégiájukat, a tervezett disztribúciós, valamint értékesítési modellt várhatóan jövő áprilisban mutatják be.

Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója elmondta: azzal számolnak, hogy a Jaguar Land Rover magyar piacának potenciális mérete közel akkora, mint a másik nyolc ország együtt, ahol 2018-ban összesen 1577 darab autót adtak el, így ezzel a lépéssel a csoport tovább erősíti piaci pozícióját a közép és délkelet-európai régióban. Hozzátette, hogy

a mostani Jaguar Land Rover akvizíció jól illeszkedik az AutoWallis tavasszal meghirdetett stratégiájába,

melyben 2024-ig organikus növekedéssel a pénzügyi tételektől tisztított, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITDA) négyszereződésével, a tavalyi 65,5 milliárd forintos árbevételének duplázódásával, míg akvizíciókkal ennél is nagyobb növekedéssel számolnak.

A WAE az AutoWallis csoport dinamikusan fejlődő tagja, közel 30 éves független gépjármű nagykereskedelmi múlttal rendelkezik. A Jaguar és Land Rover mellett jelenleg két ázsiai „4×4 specialista” gyártót képvisel: a japán Isuzut Magyarországon, míg a dél-koreai Ssangyongot Csehországban, Romániában és Szlovákiában. A WAE tevékenységének köszönhetően az AutoWallis az elmúlt években dinamikusan növelte nemzetközi disztribúciós üzletágában az eladott új autók számát, amely így 2018-ban már meghaladta az 1700 darabot. Az Isuzu és a Ssangyong mellett az AutoWallis csoport által Magyarországon értékesített márkák közé tartozik még a prémium autópiacon domináns helyet elfoglaló BMW, valamint a MINI és a Maserati. Autóipari szolgáltatóként az AutoWallis képviseli a Sixt-rent-a-cart, amely az autókölcsönző piac egyik meghatározó szereplője.
( onBRANDS )