HA A SZENVEDÉLYEINKRŐL VAN SZÓ

Elsősorban a televízióból inspirálódunk.

Ha kedvenc időtöltéseinkről, például sportról, gasztronómiáról, lakberendezésről, autókról vagy természetről van szó, leginkább a televízióból szerezzük az inspirációt és az információt – derül ki a Discovery megbízásából 13 országban 13 ezer ember megkérdezésével készült nemzetközi felmérésből.

A válaszadók 93 százaléka szerint szenvedélyeink táplálásában a televízió jelenti a legfontosabb inspirációt, második a közösségi média 67 százalékkal, harmadik helyen pedig a környezetünkben lévő emberek állnak 66 százalékkal.

A televízió szerepe szignifikánsan erősebb, mint bármely más szereplőé, beleértve a közösségi médiát is.

A 35–54 évesek körében a tévés tartalmak ötször nagyobb eséllyel táplálják érdeklődésünket, mint a közösségi média – sőt, még a nehezen elérhetőnek tekintett 18–24 évesek között is kétszer akkora a televízió szerepe.

Tízből több mint nyolc megkérdezettnek van legalább egy szenvedélye, hobbija az életben, az átlagos szám négy. A hobbik mellett általában serdülőkorban köteleződünk el, kezdetben a szüleink (33%), a tévé (23%) és kortársaink (15%) hatására.

„Sokak számára a televíziós műsorok jelentik a nagy külső kiváltó okot, amely révén aztán az érdeklődés belső szenvedéllyé formálódik. A televízió történetei nagyon személyesen, emberi, zsigeri szinten hatnak. Nem csupán olyan, mintha olvasnánk vagy hallanánk valamiről, ez a belemerülés segíthet felfedezni magukban azt az érzelmi szikrát, amely a szenvedély és a felfedezés saját útjára vezet minket.” – mondta Dr. Tom Chatfield technikafilozófus, író.

Közös érdeklődésünk elősegíti a közösségi érzés kialakulását a világban egyre erősödő elszigeteltségben. A kutatásból kiderül:

szenvedélyeink közelebb hoznak minket egymáshoz

– tíz emberből nyolc barátaival és családjával osztozik hobbijában, heten pedig úgy érzik, hogy ezek erősítik az összetartozás érzését.

A kutatás szerint a szenvedélyek – amellett, hogy boldogságot okoznak – biztosítják azt az érzést, hogy elértünk, teljesítettünk valamit. Tízből több mint nyolcan gondolják, hogy ezek az időtöltések fontosabbak, mint valaha, és kilencen egyetértenek azzal, hogy az ilyen elhivatottság segíthet megbirkózni a mindennapi élet okozta stresszel.

„A szenvedély mindig is fontos volt az emberek számára, mert segít nekik meghatározni, kik is ők valójában. A világ, úgy tűnik, egyre viharosabb, a jövő pedig bizonytalannak tűnik. Egy ilyen helyzetben fontossá válnak azok a területek, ahol teljes kontrollal rendelkezünk afölött, ami érdekel minket, tudjuk, mit jelent számunkra és merre tartunk. ” – mondta Dr. Nick Southgate viselkedéskutató. 

„Ez a felmérés rámutat arra, hogy az emberek minden eddiginél jobban vágyakoznak arra, hogy szenvedélyeik révén kapcsolódjanak egymáshoz és a körülvevő világhoz. A Discovery tartalmai és történetei arra ösztönöznek, hogy hódoljunk érdeklődésünknek. Legyen az gasztronómia, természet, állatok vagy sport – minden rajongó számára kínálunk valamit, ami őt boldoggá teszi.” – mondta Fulvia Nicoli, a Discovery tartalomért és termékekért felelős ügyvezető alelnöke. 

A Discovery olyan valóságon alapuló szórakoztató márkákkal táplálja nézőinek szenvedélyét az összes képernyőn és platformon, mint a Discovery, az Eurosport, a HGTV, a Food Network, a TLC, az Investigation Discovery, a Travel Channel és az Animal Planet. Emellett direct-to-consumer termékek egyre bővülő portfóliójával rendelkezik – például dplay, GolfTV és Food Network Kitchen –, amelyek a „nézni és csinálni” élményét kínálják a rajongók számára. A Discovery csoport reklámértékesítési partnere az Atmedia.