A DOUGLAS MAGYARORSZÁG ELINDÍTOTTA ELSŐ INFLUENSZER MARKETING KAMPÁNYÁT

"Hagynunk kell, hogy a saját hangjukkal mondják el a márka történetét."

A magyarországi Douglas parfüméria a Vibe of Tribe marketing ügynökséggel együttműködésben indította el első influenszer kampányát. A Budapesti székhelyű tartalommarketinggel foglalkozó ügynökség megtervezte a kampány kreatív koncepcióját, majd szépségápolásra és életmódra specializálódott influenszereket választott ki: Dragos Karint, Lukovics Tamarát és Alexy Vivient. A kampány célja a Douglas saját márkás karácsonyi csomagjainak népszerűsítése és az ajándékozás pillanatának újraértelmezése volt.

Tökéletes ajándékot találni a szeretteinknek komoly stresszforrás lehet, főleg ha nincs elég időnk a vásárlásra. Az ünnepekkel járó rohanás közepette az ajándékozás fontossága helyett gyakran inkább arra fókuszálunk, hogy kipipálhassunk egy újabb elintéznivalót a listánkról. Ilyenkor az ajándékozás szándéka, vagyis a szándék, hogy kimutassuk a másik felé a szeretetünket és megbecsülésünket, elveszhet. A Douglas éppen ezért készül minden évben elegáns karácsonyi csomagokkal: hogy segítsen az embereknek időt nyerni, és még a legigényesebb fogyasztók igényeit is kielégíthesse. Idén a listáról való kihúzogatás helyett arra bíztatták az embereket, hogy lazítsanak és töltsenek időt a családjukkal és barátaikkal. Ezek azok a dolgok, amelyeknek a karácsonyfa alatt van a helye: szeretet, tisztelet, kedvesség, öröm, gondoskodás, kapcsolatok. Ez a hozzáállás és értékrend állt a karácsonyi kampány fókuszában is: „Egy ajándék sokkal többet is jelenthet”.

A kampány során az influenszerek 4 videót készítettek a YouTube csatornájukra és 6 posztot tettek közé Instagram bejegyzések és történetek formájában.

Minden influenszer tevékenység a kampány fő koncepciója köré csoportosult.

A Vibe of Tribe ügynökség társalapítója, Gabriela Barnat elmondása szerint megtiszteltetés volt ilyen nyitott ügyféllel dolgozni, aki képes kreatívan, a megszokottól eltérően gondolkodni.

„Amikor influenszerekkel dolgozunk hagynunk kell, hogy a saját hangjukkal mondják el a márka történetét. Tudják, hogyan kell egyedi és érdekes tartalmat gyártani, amivel a közönségük azonosulni tud. Nagyra értékelem, hogy ügyfelünk szabad kezet adott nekünk, és teret engedett a kreativitásunknak.” – tette hozzá Gabriela.

Minden influenszer hozzáadott valamit a kampányhoz a személyiségével. Vivien és férje, László, karácsonyi vásárlási kihívást szerveztek, Tamara nyereményjátékkal és régóta várt karácsonyi vlogjával lepte meg követőit, Karin pedig vlogot készített testvérével, amelyben karácsonyi előkészületeiket osztották meg a rajongókkal. Karin ezen kívül további videókat is közzétett, amelyekben smink inspirációkat és nyereményjátékot osztott meg követőivel. A játékban résztvevők feladata az volt, hogy írjanak egy ajándékkártyát valamely szerettüknek egy igazán különleges kívánsággal.

Magdalena Zacharzewska, a Vibe of Tribe társalapítója, így véleményezte a kampányt: „A partnerként választott influenszernek olyan valakinek kell lennie, aki hasonló értékrenddel bír és a megfelelő hangnemben kommunikál. Nagy hangsúlyt fektettünk a statisztikákban való elmélyülésre és annak ellenőrzésére, hogy az általuk gyártott tartalom és képviselt stílus tényleg tökéletesen illik a Douglas márkához. Őszintén lenyűgözött bennünket az eddigi partnereink lelkesedése, kreativitása és professzionalizmusa, és nagyon várjuk, hogy a továbbiakban még jobban feltérképezhessük a terepet.”

És az eredmények? A kampány 750 000 elérést produkált, a reakciók és kommentek száma 17 500 fölött van, és 12 000-en vettek részt a nyereményjátékokban.

( onBRANDS )