6 TREND, AMI GAZDASÁGI LASSULÁS IDEJÉN IS ERŐSÍTI CÉGÜNKET

A márka mindig is az egyik legfontosabb vásárlási szempont volt.

A forradalmak kitörése után minden óhatatlanul megváltozik. 2020-ben a vásárlók tesznek szükségtelenné pár éve még virágzó marketing eszközöket, és emelnek magasba új megoldásokat. Egy biztos: idén azok a cégek kerülnek lépéselőnybe, akik egyszeri technikák helyett teljes marketing stratégiával vágnak neki a vevőszerzésnek.

  1. Megújulsz vagy megbuksz?

2020 újfajta kihívásokat állít a hazai gyártók, nagykereskedelmi cégek elé. Egy lehetséges gazdasági lassulás során a korábban jól működő megoldások hatékonysága csökken, helyükbe új eszközök lépnek.

A Szigmoid-görbe remekül szemlélteti, hogy időről-időre minden vállalatnak szükségszerűen meg kell újulnia. Egy termék indulásánál például természetes, hogy több pénzt fektetünk be, mint amennyi hasznot az hoz. Idővel a bevételek folyamatos emelkedésének hála, a haszon megelőzi a befektetés összegét. Azonban, ahogy a levegőbe dobott labda, úgy a bevételek is óhatatlanul elérik a csúcspontjukat, és idővel süllyedésbe kezdenek.

Amikor minden jól megy, a cégek hajlamosak úgy gondolkodni, hogy a tényezők változatlansága mellett az eredményeik is tovább javulnak. Ez a hozzáállás azonban téves. Hiszen a levegőbe dobott labda is ugyanabban a környezetben emelkedik, mint amelyben idővel zuhanni kezd. A legügyesebb gyártók, nagykereskedelmi cégek épp ezért még az emelkedés idején új megoldásokat, új stratégiákat próbálnak ki, hogy azokkal megnyújtsák az emelkedési fázist.

Geszti Péter április 2-án az Országos Nagykereskedelmi És Gyártói Konferencia 2020-on prezentálni fogja a megújulás, a folyamatos változás stratégiáját, méghozzá lenyűgöző hazai és nemzetközi példákon keresztül.

  1. Napóleon stratégia a marketingben

Érdekes megfigyelni, hogy a korábbi gazdasági lassulási periódusokból jóval nagyobb arányban jöttek ki sikerrel azok a cégek, amelyek technikák helyett stratégiában gondolkodtak. A „Háborút kell megnyerni, nem a csatát.” elv az üzleti életre is igaz.

Az olyan taktikai eszközök, mint az akciók, promóciók csak rövid távú és rendkívül alacsony javulást hoznak. Helyettük olyan kész stratégiákra van szükségük a cégeknek, amelyek gyakran az üzleti modellbe is belenyúlnak. A Cserpes Sajtművek már annak idején sem arra várt, hogy a vevők maguktól menjenek az üzleteibe, helyette csilingelő autóival maga ment az emberekhez, hisz tudta, a nagy dolgok hoznak csak nagy eredményeket.

Jagodics Rita előadásában olyan stratégiai példákat mutat be a Nagykereskedelmi-Gyártói Konferencia 2020-on, amelyek kisebb büdzséből is szép eredményeket produkáltak.

  1. A termék helyett az érték lett az új valuta

2020: az összehasonlítás éve. Összehasonlítunk filmeket, embereket, termékeket, árakat. Az internetnek hála, ezt ma már néhány kattintással meg tudjuk tenni. Egy olyan árérzékeny országban, mint hazánk, ráadásul a nem megfelől árazás egy vállalat végét is jelentheti. Ezért azok a cégek, amelyek nem terméket, hanem kész megoldást, élményt kínálnak, jóval nagyobb eséllyel indulnak a vevők bizalmának megszerzéséért. Ráadásul teszik mindezt anélkül, hogy árversenybe lovalnák magukat. Ma már ugyanis nem az ételért megyünk az étterembe, hanem egy fantasztikus pillanatért.

A SIÓ Smoothie kampánya remekül lovagolta meg ezt az új trendet, ennek köszönhetően a márka sikere a mai napig töretlen. Hogy a SIÓ ezt milyen stratégiával érte el, azt a cég ügyvezetője, Kovács Ágnes mondja el a Nagykereskedelmi-Gyártói Konferencia 2020-on.

  1. Aki brandben erős, az vevőkben is az

Az emberek válságban is vásárolnak, csak jobban megnézik, mit. Nem véletlen, hogy a 2008-as recesszióból az ismertebb márkák jöttek ki jobban, miközben egy sor szép reményű termék tűnt el a süllyesztőben, csak azért, mert az emberek nem ismerték még őket annyira, hogy maradéktalanul megbízzanak bennük.

Érdekes volt látni egy szemkamerás teszten, hogy a ma vevője mennyire keresi a közismert márkákat a boltok polcain. Hiteles, bő árukészlettel rendelkező webshopból vásárolunk, megnézzük a termék alatt a vevői osztályzatokat, véleményeket, az interneten pedig rákeresünk az adott márkára, cégre.

A brand mindig is az egyik legfontosabb vásárlási szempont volt. Bizonytalan időkben, még inkább az. Nem véletlen, hogy a Nagykereskedelmi-Gyártói Konferenciára meghívást kapott Kőszegi András, az OnBrands márkatanácsadója, aki bemutatja, milyen márkastratégiának van létjogosultsága 2020-ban.

  1. A rocksztár márka

Míg pár éve még elevickéltünk a 90-es évek visszafogott stílusára hajazó kommunikációval, ma már ugyanezzel a biztos halál vár ránk. Bár továbbra is fontos döntési szempont vásárlás előtt a tények, számok, adatok ismerete, egyre hangsúlyosabb szerep jut egy újfajta iránynak: a szórakoztató márkának.

A mesélő, szórakoztató cégek ugyanis nem egyszerű vevőket szereznek, hanem olyasfajta rajongókat, amelyek a múlt évszázadban még csak a rocksztároknak és a futball csapatoknak adatott meg. És ha bárki megkérdez egy Liverpool szurkolót, hogy miért nem az Everton meccseire jár, mikor ott olcsóbb a jegy, jó eséllyel az életét kockáztatja.

Batiz András a Nagykereskedelmi-Gyártói Konferencia 2020-on elmeséli, hogyan szerezhetünk vevők helyett rajongókat a Storytelling stratégia segítségével, azaz hogyan válhat egy cég a piaca Liverpooljává.

  1. Extrém kampányok

Spring Day, Black Friday, Cyber Monday. Egymást érik azok a kampányok, amelyek egyre intenzívebben ösztönzik az embereket vásárlásra. A rövid életű ajánlatok, a szűken limitált kínálat, a néhány napos vagy pár órás kampányok hatékonysága meredeken emelkedik majd a következő években. A Nagykereskedelmi-Gyártói Konferencia 2020 éppen ezért egyfajta kampánybemutató showként is funkcionál majd. Azonban Szabácsik Gergely, a Kereskedelmi Marketing szakmai igazgatója nem az elmúlt időszak, hanem a jövő kampányait prezentálja a konferencia nézőinek.

AZ ÉV KAMPÁNYA

További részletekkel hamarosan jön a IX. Országos Nagykereskedelmi És Gyártói Konferencia.
( onBRANDS )