Az online munkacsoportban már több mint 30 ügynökségi HR szakember tud egymással folyamatosan tapasztalatot és információt cserélni, ezzel is segítve az ügynökségeket a tájékozódásban, valamint abban, hogy hatékony akcióterveket dolgozhassanak ki a vírus miatt kialakuló helyzet kezelésére.
A MAKSZ HR munkacsoportjába érkező gyakori kérdéseket, válaszokat, best practice-eket a MAKSZ a weboldalán teszi közzé.
A MAKSZ elnökének tájékoztatása szerint tagügynökségeik a járvány nemzetközi terjedését látva, gyors mérlegelést követően, pár nap leforgása alatt megfeszített munkával átszervezték működésüket, felkészítették és tesztelték IT hátterüket, átálltak online meeting platformokra, valamint akciótervvel összekötött új szakmai protokollokat vezettek be, hogy a home office működés körülményeit mielőbb biztosítani tudják. Az azonnali reakciónak köszönhetően március 16. hétfőtől, megelőző intézkedésként – amíg azt a helyzet indokolja – az alábbi 46 MAKSZ ügynökség dolgozik szervezetileg home office-ban munkatársaik és ügyfeleik egészségének védelme érdekében:
1080p
ACG
Artificial Group
Café csoport: Be Social, Café Communications, Café Media, Café PR
Dentsu Aegis: Isobar, Carat, Viseum
Greenroom
GroupM: Maximize, Mediacom, Mindshare, Wavemaker
Havas csoport: Havas Creative, Havas Media
HPS
Human Telex
IPG Mediabrands: Fastbridge, Initiative, Universal McCann, Reprise, Cadreon
McCann Budapest
Mediator Group
Merlin Communications
Mito
Omnicom Media Group: OMD, Phd
PanMedia Western
Positive Adamsky
Progressive
Publicis Groupe Hungary: Saatchi&Saatchi, Leo Burnett, Publicis, Zenith, StarCom
Sky Marketing
Spice Communication
Springer&Jacoby Budapest
Uniomedia
VMLY&R, Team Red
Well csoport: Well Reklám, Well PR
Blaskó Nikolett, a MAKSZ elnöke azt kéri a kommunikációs iparágtól, hogy aki csak teheti, kövesse a MAKSZ ügynökségek példáját, és mindannyiunk egészsége érdekében válassza mielőbb a home office működést. Az elnök elmondta: „a megelőzés kulcsfontosságú a járvány megfékezésében, ezért, ha minél előbb, minél többen állnak át az otthoni munkavégzésre, ezzel is csökkentve a személyes interakciók számát, annál nagyobb esélyünk lesz a vírus terjedésének lassítására, megállítására.”
Az elnök hozzátette, hogy a kialakult helyzetben sorra mondják le az ügynökségi megbízásokat, az ügyfelek hirtelen forgalomcsökkenése miatt zuhannak a költségvetések. Óriási a bizonytalanság mindkét oldalon: sajnálatos módon egyre több ügynökség és ügyfél kerülhet egyik pillanatról a másikra kilátástalan helyzetbe. Ilyen körülmények között az összetartás, az odafigyelés, a tolerancia, egymás segítése elsődleges fontosságú, ezért a MAKSZ megértést és türelmet kér mindenkitől egymás iránt, valamint kitartásra és szakmai összefogásra buzdítja a piac ügyfél- és ügynökségoldali szereplőit.
( onBRANDS )