Para-Kovács Imre (Heti Hetes, Hócipő, Saller), Szente Krisztián (ex-vlogger, online videós) tartalomgyártással foglalkozó céget indított, amely kifejezetten bátor, progresszív online videó megoldásokkal szolgál. Az FTR PIX a karantén alatt indult, és mára már több mint 30 videót készített, melyek organikusan összesen több tízezres nézettséget értek el.
Amióta a média dedikáltan a mainstream felületeket, ebből következően a hagyományos szerkesztési elveket és műsorformátumokat jelenti, a nézők egyre jobban szoknak át a kísérletibbnek mondható, on-demand média felületekre.
A közönség figyelmének áthelyeződését aránylag gyorsan reagálták le a már amúgy is új felületeken próbálkozó influencerek, vloggerek viszont
a nézők egyre nagyobb része várja el a mainstream médiában megszokott érték-minőséget, miközben ragaszkodik az underground felületek és szereplők nagy erényéhez: az őszinteséghez.
Ezt a két „iskolát” hivatott házasítani az FTR PIX online műsorgyártó ügynökség. Vállaltan extrém és a műfaji határokat feszegető saját fejlesztésű tartalmaikkal a régi iskola dogmatikus szerkesztési és gyártási gyakorlatát igyekeznek ellensúlyozni és bebizonyítani, hogy van élet a dobozon kívül is.
Para-Kovács Imre több mint 25 éves televíziós, Szente Krisztián közel 15 éves online videókészítési tapasztalattal alapította meg a céget.
“Pályafutásom során rengetegszer futottam bele, hogy nem törekedtek a megrendelők az izgalmas, újító tartalmak előállítására. Sosem értettem, hogy miért érezzük jól magunkat 10 éve is lerágott formátumokban, miért használjuk ugyanazokat a sokszor elcsépelt, hiteltelen arcokat, vagy bonyolítunk mindent a követhetetlenségig. A legkorrektebb válasz az volt, hogy így szoktuk. Akkor ez lustaság vagy a néző totális lenézése?” – tette fel a kérdést Szente Krisztián, az FTR PIX alapítója.
“Az internet alapvetően a fiatalok terepe, és az minősül művészetnek, ha valaki 10 másodpercig jobban tátog rá valami hülyeségre, mint ahogy tette előtte 10.000 másik. Egy ilyen terepen igyekszünk bebizonyítani, hogy a régi iskola igenis metszetet képezhet az újjal. Mi, régi punkok megtanultuk tisztelni a nézőt, a nagy túlszerkesztettségben pedig megtanultuk a finom iróniát és a kiszólogatásokat is. Túl vagyunk már azon, hogy cenzúrázzuk magunkat. Sosem érdekelt minket, hogy jobban tudjuk valaki más szakmáját, mint a sajátunkat. Viszont ugyanolyan tettre készek vagyunk, mint a maiak, talán ez adja az FTR PIX vibráló dinamikáját.” – mondta Para-Kovács Imre, társalapító.
Az FTR PIX szokatlan módját választotta elmélete igazolására: saját fejlesztésű műsoraikban, élesben mutatják be módszereiket, ami a leegyszerűsített gyártási folyamatot, a fiatalos hangnemet és az extrém moodokat jelenti a potenciális megrendelők és partnereik számára.
“Persze törekszünk arra, hogy a saját műsoraink hirdetési partnereinkkel rentábilisan megálljanak a saját lábukon, ezzel is megmutatva, hogy az internet egy hatalmas játszótér és nem szabad pironkodni. Persze nem vagyunk hülyék, ha látjuk, hogy valamit túltoltunk, vagy még nem érett meg rá a világ, akkor berakjuk a fiókba és jön egy újabb. Szóval mondhatjuk, hogy formátum-inkubátorként is működünk.” – tette hozzá Szente Krisztián.
A koncepcióban fontos szerepet kap az extrémitás,
a csapat megfigyelései szerint ugyanis a közönség elsődleges elvárása az őszinteség. Amellett, hogy valós témákkal és hiteles szakemberekkel dolgoznak a kamera előtt, mögötte azon fáradoznak, hogy újító tartalmakat hozzanak létre. Megfogalmazásuk szerint ez az a nagyon vékony határvonal, ami épp akkora hiányt hagy a nézőben, mint amennyire kielégíti a vizuális- és tudásszomját.
Ilyen koncepció például a Budapest Vad Világa, amely Budapest a helyiek előtt sem feltétlenül ismert helyeit mutatja be. A Kettős Múltfoglalás, ami két teljesen ellentétes világnézetű történész vitája, vagy például a MateMorphózis, amiben a főhős egy kocsmában ülve, mindenféle háztartási eszköz segítségével magyarázza a legfelsőbb szintű elméleti matematikát.
Hiszen az FTR PIX elsősorban edutainment tartalmakban utazik, ami azt jelenti, hogy a teljes eszköztárukat ismeretterjesztésre és edukációra fordítják. Mint David Attenborough és a Terminátor szerelemgyereke.
( onBRANDS )