A STEVIE AWARD BRONZ DÍJÁT NYERTE EL A COCA-COLA MAGYARORSZÁG

A csomagolási hulladék a vállalat számára stratégiai fontosságú környezetvédelmi téma.

A világ legáhítottabb díjának is nevezett International Business Awards Stevie díjának Bronz minősítését érte el a Coca-Cola Magyarország Hulladékmentes Világ stratégiája Az Év Társadalmi Felelősségvállalási Programja Európában kategóriában.

Olyan, az alapvető üzleti folyamatokhoz kapcsolódó problémakörről van szó, amelynek megoldása egyre sürgetőbb. A vállalat csomagolási hulladékokkal kapcsolatos fenntarthatósági megközelítését és céljaikat a 2018 elején bejelentett Hulladékmentes Világ (World Without Waste) stratégia foglalta egységes keretbe – ez a stratégia és ennek a megvalósítására tett lépések nyerték most el a Bronz Díjat a nemzetközi megmérettetésben, melyre idén 63 országból 3800 nevezés érkezett.

 

A bolygónkon keletkező hulladék mennyisége az utóbbi időben egyre kiemeltebb figyelmet kap. A Coca-Cola Magyarország szerepet vállal a probléma kezelésében, ezért átfogó, többéves terv megvalósításába kezdett, amely közvetlenül foglalkozik a csomagolással kapcsolatos kérdésekkel. A vállalat elkötelezett, hogy ne csak szereplője, hanem motorja is legyen a változásnak. 

A Hulladékmentes Világ stratégia célja, hogy 2030-ig a vállalat minden elsődleges csomagolása 100 százalékban újrahasznosítható legyen – a Coca-Cola HBC Magyarország által használt PET palackok már most is 100%-ban újrahasznosíthatóak. További vállalásuk, hogy PET-palackjaik előállításához növekvő arányban újrahasznosított PET-et használnak fel – 2025-ig a kitűzött cél 35 százalék, 2030-ra pedig az 50 százalékos arány elérése.

A Coca-Cola Magyarország fenntarthatósági célkitűzéseinek egyik alappillére a Hulladékmentes Világ iránti elköteleződés, de törekvéseik nem állnak meg itt.

Termékeik teljes életciklusán átívelő, fenntartható körforgást kívánnak kialakítani,

ami magában foglalja az alapanyagok beszerzését, a termékek és csomagolás tervezését és visszaforgatását, a gyártási folyamatokat, valamint a társadalmi összefogást a közös célokért.  Az elmúlt évek fejlesztései nyomán mára már átlagosan 15%-kal kevesebb műanyagra van szükség egy palack előállításához, mint 2010-ben.

A Hulladékmentes Világ stratégia fontos eleme a Hulladékmentes Tisza program: 2019 nyarán a vízügyi és civil oldallal összefogva a Coca-Cola Magyarország vállalta, hogy közös erővel megtisztítják hazánk második legnagyobb folyóját, a Tiszát.  A The Coca-Cola Foundation – a Coca-Cola globális alapítványa – által 73 millió forinttal támogatott Hulladékmentes Tisza program a folyó műanyagszennyezésére és az ártéri hulladék lerakatok felszámolására fókuszál, amelyet a Coca-Cola Magyarország önkéntes napokkal is támogat.

A PET Kupával együttműködve a kétéves Hulladékmentes Tisza program fő célkitűzése, hogy ez idő alatt legalább 80 tonna hulladék kerüljön begyűjtésre és újrahasznosításra. A vállalat eddig több mint 49 tonna hulladékot gyűjtött a PET Kupával. Az anyagi támogatáson túl a Coca-Cola Magyarország munkatársait is bevonva már három önkéntes napot szervezett, amelyeken összesen közel százhetvenen vettek részt.

„Dicséretes kampány, hiszen egy globális problémát érint. Nagyon fontos eleme, hogy ebbe a programba aktívan bevonják a munkatársakat is, hogy együtt tegyenek egy hulladékmentes világért.” – írja értékelésében a Stevie Award zsűrije a programról.
( onBRANDS )