A megállapodás célja a filmes turizmus fejlesztése, a külföldi produkciók magyarországi forgatásának ösztönzése és a Magyarországon forgatott nemzetközi produkciók minél hatékonyabb összekapcsolása az általános turisztikai országmárka építéssel.
Az MTÜ közleménye szerint a magyar filmipar fellendítése nem csupán nemzetgazdasági hozzájárulása, hanem országimázs építő hatása miatt is nemzeti érdek.
“Különösen erős turisztikai imázsépítési lehetőséget jelent, amikor Budapest és Magyarország szerepel a filmvásznon, bemutatva hazánk kulturális értékeit. A külföldi filmstábok számára ideális forgatási helyszín Magyarország a felkészült szakemberek, a fejlett infrastruktúra, a tájak, a városok változatossága miatt.” – írták.
A két szervezet szerint kiemelt törekvés az is, hogy Magyarország a jövőben minél több “vörös szőnyeges” esemény, filmbemutató házigazdája legyen. Az európai filmpremierek helyszíne jellemzően London egy ikonikus mozija, így “egy-egy premiert Budapesten rendezni már önmagában is pozícionáló értékkel bír”.
Mint írták, a filmes turizmus és a turisztikai imázsépítés összekapcsolására kiváló példa a Gemini Man című film 2019-es vörös szőnyeges közönségbemutatója – amelyen Will Smith mellett Ang Lee és Jerry Bruckheimer is részt vett – és a hozzá kapcsolódó háromnapos eseménysorozat, amely új szemszögből mutatta be Budapestet.
A közlemény idézi Káel Csabát, a magyar mozgóképipar fejlesztéséért felelős kormánybiztost, az NFI igazgatóságának elnökét, aki elmondta, hogy a filmipar Magyarországnak óriási hasznot hoz, tavaly a magyar filmgyártás rekordot döntött, a közvetlen filmgyártásra fordított összeg elérte 164 milliárd forintot.
“Minden egyes nálunk forgatott produkció azonban további bevételeket hoz, a nemzetközi sztárok jelenléte pedig hatalmas PR-értékkel bír. A megállapodás célja, hogy a filmipar és a turizmusért felelős intézmények hatékony együttműködésével Magyarországot biztonságos forgatási helyszínként és turisztikai célpontként egyaránt népszerűsítsék.” – fogalmazott.
( onBRANDS, MTI)