Több éves előkészítő munka után a CHERRISK sikeresen vezette be termékeit az Európai Unió egyik legnagyobb biztosítási piacán, Németországban. A németországi piacralépéssel a CHERRISK azon kevés hazai startup közé tartozik, ami itthonról vitte a nyugati piacra innovatív, hazai fejlesztésű termékeit. A nemzetközi kampány stratégiai tervezéséért, kreatív stratégiájért és kivitelezéssért, illetve a lokális médiavásárló- és pr ügynökség koordinációjáért a Republic Group felel lead ügynökségként.
A CHERRISK modell Németországba történő belépésével Európa egyik első olyan insurtech startupja lett, ami közel azonos termékpalettával, egy központból nyújt szolgáltatásokat két célpiacra is. Az online biztosítási platform külföldi bevezetésére nagy volumenű integrált kampányt indított a Republic Group. A termék bevezetést hosszas piackutatások előzték meg, több mint 10.000 potenciális user bevonásával, melyek során kiderült, hogy a helyi online biztosítási piac éves növekedése önmagában nagyobb, mint néhány európai ország teljes piaca. Olyan nagy digitális biztosítók közé lépett tehát a CHERRISK, mint a Get Safe, a Lemonde vagy a COYA.
Újító termékük a Cherrisk GO applikáció, – melyhez hasonlót más biztosítók még nem dobtak piacra – amit már több mint 30 000-en használnak aktívan. A lifestyle alkalmazás a biztonságos, egészséges életmódra ösztönzi a usereket.
Barna Tamás a Republic Group ügyvezetője a következőket mondta a CHERRISK németországi bevezetéséről: „A CHERRISK születésétől kezdve együtt élünk a márkával, így már a külföldi piacra lépés kezdeteitől közösen alakítottuk ki a stratégiai terveket. A jelenlegi helyzetben is rengeteg lehetőséget látunk a további fejlesztésekre és terjeszkedésekre. Míg sok vállalat a járványra való tekintettel szüneteltette vagy lelassította kampányát, a CHERRISK az ellenkezőjét tette és termékeit (lakás-, baleset- és utasbiztosítás) egyenesen Németországig vitte, ahol Republic Group támogatásával fejlesztett innovációkat, mind a felhasználók, mind a piac egyaránt nagyon pozitívan fogadták.”
A német bevezetés egybecseng a Republic Group növekedési stratégiájának két alappillérével: az első a szolgáltatásbővítés (PR, médiavásárlás, digitális szolgáltatások), a második pedig a külföldi terjeszkedés, amit a CHERRISK által idén meg is valósítottak. Ráadásul eddig ilyen volumenű külföldi bevezetés, magyar ügynökség vezérlésével még nem történt a hazai üzleti életben. A CHERRISK több mint 50 000 szerződést kötött indulásuk óta, ezek az adatok is igazolják, hogy újításaik kifizetődőek.
A német kommunikáció elsősorban online marketing megoldásokra épül, melyben a Republic Group stratégiai partnere, a tendergyőztes PHD Media Germany, akik precízen targetált médiatervezéssel támogatják a sales célokat. Hiszen a vírushelyzet, a márka célcsoportja és az értékesítési modell egyaránt az online térbeli jelenlét fontosságát indokolta.
“A COVID-19 járvány hatására még jobban szerettük volna erősíteni a marketing kommunikáció során a CHERRISK jövőbetekintő és adaptív szemléletmódját. A Republic Group által vezényelt, szoros ügynökségek közötti munka tette lehetővé, hogy igazodni tudjunk a vírushelyzet miatt folyamatosan változó fogyasztói szokásokhoz és, hogy elérjük a fenntartható életmódra és technológiai újításokra egyaránt nyitott célcsoportot.” – mondta el a kampányról Alexander Niemann, a PHD Germany igazgatója.
A PR kommunikációban fontos szempont a brand ismertség megalapozása, valamint a bizalom kiépítése érdekében számos organikus szakértői megjelenést generált a szintén tenderfolyamaton keresztül kiválasztott Pioneer Communications ügynökség. A magyarországi és németországi CHERRISK egymásból építkezik, így a német piacra lépést követően a tapasztalatokat már a magyar kampányba is beépítették.
“A biztosítás alapjai kerültek fókuszba: a közösség, az egymásra odafigyelés és az, hogy ezek által mindenki számára a biztonságot teremti a CHERRISK. Számos nemzetközi kampányon dolgoztunk az elmúlt években, de a CHERRISK bevezető kampánya amellett, hogy rendkívül összetett stratégia mentén zajlott, bebizonyította, egy professzionális workflow és irányítás mellett akár kizárólag online kapcsolattartással is tökéletesen megvalósíthatóak nagy volumenű projektek.” – nyilatkozta Benedict Rehbein, a Pioneer Communications vezetője.
A koronavírus-járvány során kialakult rendkívüli helyzet szerencsére nem jelentett akadályt a Republic Group és a CHERRISK közös munkájában. A több éves munka során kialakult jó bizalmi viszony megkönnyítette a virtuális térbe való áttérést és a kampány véglegesítését a home office hónapjaiban.
A járvány hatására hatalmas fejlődés indult el az online térben, ezt a korábbi piaci trendek is sejtették, hiszen régóta a digitalizáció irányába nyomták a szakmát.
A CHERRISK célja a biztosítási szektor digitális reformja, aminek a német terjeszkedés egy újabb meghatározó állomása.
Alkotók
Megbízó: CherryHUB BSC
Kurtisz Krisztián – ügyvezető
Fazekas Ferenc – ügyvezető
Pulay Zsófia – nemzetközi terjeszkedésért felelős vezető
Imre Kata – kommunikációs vezető
Horváth Barnabás – tartalmi és kommunikációs vezető
Lead Ügynökség: Republic Group
Barna Tamás – ügyvezető
Szilágyi Fiorella – client service director
Zámbó Anna – PR director
Márton Szabolcs – kreatívigazgató
Rummel Gábor – group account director
Sipka Emese – senior PR manager
Varga Renáta – senior stratéga
Németh Béla – média stratéga
Vári Hunor – art director
Román Dávid – senior copy
Német Médiaügynökség: PHD Germany
Német PR ügynökség: Pioneer Communications
( onBRANDS )