A SZERETET NEM ÁRT

Tematikus Facebook és Instagram oldalakat indított a kapcsolati erőszak ellen az Ökumenikus Segélyszervezet.

A Segélyszervezet célja, hogy olyan, a címlapokra kerülő esetek keltette felháborodási hullámokon túlmutató, mértékadó közösségi felületeket hozzon létre, melyek valóban elősegítik a bántalmazás minden formája elleni küzdelmet. Az oldalak sokszínű, minőségi tartalmáért a kapcsolati erőszak érintettjeinek, áldozatainak segítésében évtizedes tapasztalattal rendelkező Segélyszervezet szakértői, a krízisambulanciákon dolgozó munkatársak felelnek. A kampány részeként készült figyelemfelkeltő rövidfilm itt érhető el.

A megosztott információk, cikkek, videók, interjúk hiteles, gyakorlati tapasztalatokon alapuló tanácsokat nyújtanak a kapcsolati erőszak érintettjeinek, és azoknak, akik a környezetükben tapasztalnak bántalmazást. Az oldalak fontos célja, hogy párbeszédet indítsanak el a témában. Az oldalak tehát várnak minden olyan embert,

akik tenni szeretnének a kapcsolati erőszak ellen.

Ezt pedig leginkább úgy tehetik meg, ha megosztásukkal maguk is hozzájárulnak, hogy a szemléletformáló és segítő üzenetek minél többekhez eljuthassanak.

A közösségi oldalak megismertetésére a Segélyszervezet kampányt indított, mely a kapcsolati erőszak elleni küzdelmükben évek óta zászlóra tűzött, és a közösségi oldalainak nevét is adó – „a szeretet nem árt” üzenetet bontja ki úgy, hogy rámutat a kapcsolati erőszak mindennapokban jelenlévő formáira: a szeretet nem emel rád kezet, a szeretet nem mondja meg kivel beszélgethetsz, a szeretet nem ellenőrizgeti a telefonodat, a szeretet nem…

A kampányt egy figyelemfelkeltő videóval indítják az újonnan létrehozott Facebook és Instagram oldalon, melyben ismert emberek mondják el, számukra mik azok a dolgok, amik nem férnek bele semmilyen kapcsolatba, nem egyeztethetők össze a szeretet fogalmával. BeniiPowa, Iszak Eszter, Katus Attila, Kárpáti Rebeka, Lékai-Kiss Ramóna, Mádai Vivien, Nagy Ervin, Szabados Ágnes, Vastag Csaba és Wolf Kati mind önmagukban is elgondolkodtató mondatokkal álltak a kamera elé. A szereplők megszólalásai „A szeretet nem…” felvezetéssel kezdődtek, és egy-egy kézzel fogható bántalmazói magatartással végződtek annak szemléltetése érdekében, hogy a párkapcsolati erőszak egyetlen formája sem elfogadható. Az ügy mellé állt szereplőkről a videós tartalmon túl egy fotósorozat is készült, melyen egy szív alakú táblára írt üzenettel állnak ki a bántalmazottak mellett. Ezeket az üzeneteket osztják meg sorra a közösségi oldalak bevezető kampányában egy-egy rövid írás kíséretében, hogy megmutassák, milyen témákkal foglalkoznak majd az oldalakon. A képek és videók megosztásával azt szeretnék elérni, hogy minél többek csatlakozzanak a közösséghez.

Gáncs Kristóf, az Ökumenikus Segélyszervezet kommunikációs igazgatója az induló oldalak kapcsán kiemelte: „Sokat beszélünk napjainkban a közösségi média veszélyeiről. Különösen is arról, mikor olyan hamis információk, tartalmak terjednek virálisan, melyek nem segítik egy probléma megoldását, hanem ártanak. Így van ez a kapcsolati erőszak sokakat érintő és foglalkoztató problémájával kapcsolatban is, ezért döntöttünk úgy, hogy saját, tapasztalt szakemberek által kezelt közösségi oldalakat hozunk létre, melyek segítik a kapcsolati erőszak elleni küzdelmet, és a társadalmi szemléletformálást. Köszönettel tartozunk önkénteseinknek és partnereinknek, akik a most induló kampányban segítik annak a közösségnek a létrehozását, akik a jövőben üzeneteink minél többekhez való eljuttatását teszik lehetővé egy-egy megosztással.”

Kósa Anita, az Ökumenikus Segélyszervezet kapcsolati erőszak elleni küzdelmét, és a közösségi oldalak létrehozását támogató AVON Magyarország szóvivője elmondta: „Az AVON a nők vállalataként nagyon fontosnak tartja, hogy a nők életét befolyásoló társadalmi ügyek mellett kiálljon, ezért is támogatjuk már 4 éve az Ökumenikus Segélyszervezet kapcsolati erőszak elleni tevékenységét. A bántalmazás semmilyen formája nem elfogadható, ezért rendkívül fontos, hogy minél több emberhez eljusson a kampány üzenete, és a segítség híre, ebben jelent nagy segítséget a most induló két közösségi média felület, melyeket nagy örömmel támogatunk. Ezen kívül több mint 70.000 fős Tanácsadói bázisunkat is biztatjuk, hogy ők is osszák meg a kampányt.”

( onBRANDS )