A KORONAVÍRUSNAK KÖSZÖNHETŐEN ROBBANHAT AZ ÉV VÉGÉN AZ E-KERESKEDELMI FORGALOM

Mindent visz a fenntarthatóság és a vásárlói élmény.

A friss felmérések szerint a magyarok 37%-a idén legalább ugyanannyit tervez online vásárolni az Black Friday-hez kapcsolódó akciódömpingben, mint tavaly, 32%-uk pedig még többet fog költeni. Az igazi különbség a fogyasztók hozzáállásában mutatkozik: többségük előre csekkolja a webshopokat,

összehasonlítja az árakat és a megbízhatóság mellett a különleges vásárlói élményeket keresi.

Itt az utolsó pillanat, ha informatikai katasztrófa helyett elégedett vevőkkel zárnád a szezont – mutatjuk a teendőket!

2019-ben közel 7,4 milliárd dollárt költöttek el a fogyasztók a Black Friday-mánia hazájában, az Egyesült Államokban, de itthon is számos rekord született: az egyik legnagyobb online kereskedelmi lánc mintegy 1,8 milliárd forintos forgalmat realizált az akció első két órájában. Úgy tűnik, a világjárvány sem vethet véget a globális őrületnek, egyes előrejelzések akár

25%-kal nagyobb költést jósolnak az idei szezonra.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy nem lesz rendhagyó a 2020-as „koronás” Fekete Péntek, hiszen minden eddiginél nagyobb rohamra készülnek az online vásárlók, akik pontosan olyan „kiszolgálást” várnak el a digitális térben is, mint az üzletekben. Magyarországon az elmúlt években mérsékelten nőtt a webes vásárlási kedv, azonban a pandémia ebben is gyökeres változást hozott: a hazai lakosok 35%-a saját elmondása szerint még soha nem költött annyit az interneten, mint ebben az időszakban – így fordulunk rá az idei Fekete Péntekre.

Habár a Black Friday az egynapos akciódömpingből mára

az egész ünnepi kereskedelmi szezont meghatározó jelenséggé nőtte ki magát,

a fenti számok is rámutatnak, hogy a webshopok iszonyatos nyomásnak vannak kitéve a legforgalmasabb időszakokban.

Ez minden kereskedő álma, ugyanakkor könnyen rémálom lehet belőle:

ha összeomlik a szerver, túl lassú a weboldal vagy akadozik a mobilos vásárlás, a bevételek helyett a panaszokat számolgathatjuk. A magyarok egyre tudatosabbak a vásárlói döntéseik kapcsán: jóelőre tájékozódnak az árakról és a kedvezményekről, közel harmaduk pedig akár fél évet is vár a Fekete Péntekre, ha úgy látja, hogy megéri.

A te webshopod felkészült a rohamra?

A Stylers Group szakértői összegyűjtöttek néhány „üzletmentő” tippet és trükköt:

  1. Teszt a lelke mindennek

A kedvezményes napok kiélezett küzdelmében fontos szerepet játszik a fogyasztói döntésekben az oldalbetöltés gyorsasága, valamint a stabil és akadálymentes vásárlási folyamat. Ha ezeknek az elvárásoknak nem tud megfelelni egy webshop, szinte biztosan elveszíti a vevők egy részét. Érdemes előre stressztesztelni a kapacitásokat és megerősített informatikai támogatással belevágni az ünnepi szezonba. Akár a vásárlókat is be lehet vonni a főpróbába, és egy elő-Black Friday akcióval megbizonyosodni arról, állni fogja-e a sarat az IT-háttér a legnagyobb rohamban.

  1. Mobilra fel, nyomul az Instagram

Átlagosan a vevők fele használ mobileszközöket a vásárláshoz, így ma már gyakorlatilag kötelező a mobilra optimalizált és átlátható webshop felület, ahol kényelmes és gyors minden kattintás. Ezzel együtt a mobilalkalmazások által kínált lehetőségeket is érdemes kihasználni az akciók népszerűsítésére, ezen a területen pedig most az Instagram a csodafegyver – fényképes ajándékkatalógussal, speciális ajánlatokkal érdemes bombázni az érdeklődőket – persze célzottan.

  1. Beszélj róla hazai pályán!

A Fekete Péntekhez kapcsolódó kedvezmények hirdetése döntő fontosságú lehet az óriási zajban, sokan pedig éppen a saját felületeiket nem használják tudatosan erre a célra. Egy látványos és informatív landing page segíti a vásárlókat az előzetes tájékozódásban, főként ha itt is figyelsz a szegmentálásra: kapjanak személyre szabott ajánlatokat a visszatérő vevők, az új látogatókat pedig extra ajándékkal csábítsd vissza az akció napjára!

  1. Az egyszerűség a király

Közhelynek tűnhet, de sok múlhat rajta, ha minél gördülékenyebben vezeted át a vevődet a vásárlási folyamaton, annál többet fog nálad költeni, sőt, a Black Friday is nagyobb eséllyel tér vissza hozzád. A logikus, átlátható lépések mellett az akciós napokon arra is figyelj, hogy az engedmény mértéke, a pontos összegek mindenhol egyértelműen és HELYESEN szerepeljenek, illetve a rendelés leadása előtt, a végső kosárértéknél is tüntesd fel a teljes megtakarítást – a vásárlóid hálásak lesznek!

  1. Egyenesen a célhoz

Minden termékoldalon célszerű olyan opciót kínálni, amely már egy kattintással is egyenesen a megrendeléshez vezet, ezzel lerövidíthető a vásárlói útvonal. Legyen lehetőség a preferált fizetési opció, valamint a bankkártya adatok biztonságos tárolására is, így a később visszatérő vevőknek ezzel már nem kell foglalkozniuk. Soha ne engedd el könnyen az érdeklődőt, aki megrendelés nélkül hagyta el kosarat, kapjon automatikus emailt és további ajánlatokat!

Mindent visz a fenntarthatóság és a vásárlói élmény.

A fogyasztói felmérések szerint a legtöbb vásárló a digitális térben is pontosan ugyanolyan kritériumok alapján hozza meg a döntését, mint a való életben, vagyis szeretnének minél valósághűbb benyomást kapni arról, amit megvásárolnak, ha kérdésük van, arra minél gyorsabb választ várnak, és fontos számukra, hogy biztonságos fizetési opciók álljanak a rendelkezésükre. A webshopok számára is kulcsfontosságú tehát a minél magasabb színvonalú vásárlói élmény megteremtése, ehhez pedig a technológia szállíthatja a bombabiztos megoldásokat. Habár az idei év végi szezon már a nyakunkon van, érdemes szétnézni a nemzetközi trendek között, mert a következő években óriási versenyelőny lehet az innovatív fejlesztések alkalmazása a vásárlókért folytatott kiélezett harcban.

„Kereskedelmi szempontból kulcsfontosságú időszak a Black Friday és az azzal egybefolyó ünnepi vásárlási szezon, így a webshopoknak minden eszközzel a fogyasztók kedvében kell járniuk. Ideje a technológiát kreatív és élményalapú megoldásokra fordítani: egyre több a virtuálisan is bejárható üzlet, sok ruhát felpróbálhatunk online a fényképünk feltöltésével, de minden jel arra mutat, hogy hamarosan akár hangalapú, mesterséges intelligenciát alkalmazó asszisztensek is a segítségünkre lesznek a vásárlásban, az eladókat pedig avatárok helyettesítik a digitális térben. Emellett egyre fontosabb fogyasztói igényként jelenik meg a fenntarthatóság, sokan előnyben részesítik azokat a kereskedőket, akik környezetbarát csomagolásokat használnak vagy éppen részt vesznek valamilyen erre irányuló akcióban” – mondja Gönczy Gábor, a Stylers Group CEO-ja.
( onBRANDS )