Immáron második alkalommal indult el a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ), valamint az olasz Istituto Europeo di Design (IED) stratégiai partnerségének eredményeképp a design SPEED elnevezésű mentorprogram, amely előremutató ismeretekkel
segíti a stabil designipari vállalkozásokat a nemzetközi piacra lépésben.
A vírushelyzetre való tekintettel online formában kerül sor a program három állomására, amely során olasz és amerikai professzorok segítenek a mentoráltaknak abban, hogy
sikeresen pozícionálják magukat a hazai és a nemzetközi piacokon,
illetve beazonosítsák működésük kritikus pontjait. Az idei képzés az első mentorprogram tapasztalatai alapján egy újabb oktatási csomaggal bővült: a résztvevők a stratégiaalkotás és menedzsment témakörökön túl, sales és kereskedelmi készségeiket is fejleszthetik. Az MDDÜ a képzés tematikáját úgy alakította, hogy szakmai tanácsokkal segítse a márkákat a megváltozott gazdasági helyzetben.
Az MDDÜ nyílt pályázat útján biztosított részvételi lehetőséget a design SPEED mentorprogramban. A résztvevők kiválasztásánál a szakmai zsűri elsődleges szempontja az volt, hogy olyan vállalkozások kapjanak lehetőséget, akik a nemzetközi piacon is megállnák a helyüket. Az ügynökség a vírushelyzetre való tekintettel a korábbi évekhez képest egy jóval szélesebb pályázói kör számára tette elérhetővé a programot: a gazdasági társaságok mellett, ezúttal egyéni vállalkozók is jelentkezhettek, ezáltal még több iparági szereplő kapott lehetőséget a szakmai fejlődésre. Kimagasló nemzetközi potenciáljuknak köszönhetően a különleges kerámiákat gyártó Error N’ More,
a díjnyertes, Logifaces logikai játék megálmodója,
a Planbureau,
az üvegkombinációiról ismert marta edocs,
a világításban élen járó Oleant Lighting és a tartós anyagokból készült bútorok szakértője,
a Socowoo részvételével indulhatott el a program nyár végén.
A mentoráltak az elmúlt hónapokban számos üzleti témát jártak körül, mint a marketing, a menedzsment, az innováció, a SWOT-analízis, vagy a társadalmi felelősségvállalás. Ezek elsajátításában olyan világhírű szakemberek voltak a segítségükre, mint Jacopo Bargellini, stratégiai tanácsadó, aki dolgozott már a Panasonic, a JVC vagy a Swarovski óriás márkáknak is, Alberto Bottalico, a BCW Global alelnöke és operatív vezetője, aki olyan márkákkal dolgozik együtt jelenleg is, mint a Dyson, vagy a Heineken és Anne van Merkensteijn, a Procter&Gamble és a Kiko Milano brandmanagere és nemzetközi üzleti tanácsadó.
A tudásátadásban magyar szakértők is részt vesznek üzleti coaching és jogi szaktanácsadás területeken. Szakértelmüket immáron a mentoráltak is alátámasztják: többen is kiemelték, hogy figyelemreméltó, mennyire nagy hangsúlyt fektetnek arra a mentorok, hogy részleteiben is megismerjék a cégeket, ezáltal személyre szabott tanácsokkal is tudnak szolgálni. A képzés második felét a mentorokkal folytatott személyes konzultációk jelentik majd, melyek a termékportfólió kezelésével, valamint a márkák imázsának formálásával foglalkoznak. A program utolsó szakaszában a mentoráltak egy önálló projektmunkában foglalják össze a mentorprogram alatt tanultakat, valamint a nemzetközi szakemberek tanácsainak köszönhetően születendő új inspirációkat.
„A második design SPEED mentorprogram összeállításánál az első képzés sikereiből építkeztünk. A 2019-es programot elvégzett márkák közül többen is megjegyezték, hogy a design SPEED egy régóta keresett lendületet adott a nemzetközi piacra lépéshez és egy olyan eszköztár birtokában vághattak neki a fejlesztésnek, amely segítségével sokkal tudatosabban tervezhetik a stratégiájukat. A képzés erősségét többen is abban látják, hogy a cégek jelenlegi helyzetére fókuszáló, aktuálisan alkalmazható ismereteket ad a márkáknak, amely hiánypótlónak minősül Magyarországon.” – mondta Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezetője.
( onBRANDS )