KULTURÁLIS (MÁRKA) FESZÜLTSÉG

A rajongók óriási terheket tolnak a (személyes)márkára.

A személyes márkák írják a legizgalmasabb, legkülönlegesebb és legtanulságosabb történeteket. Egyben ez a legnehezebb is, hiszen a rajongók óriási terheket tolnak a (személyes)márkára.

Mesut Özil karrierjét trófeák, köztük a világbajnokság csillogtatta meg, klubkarrierje alatt pedig nem kisebb csapatok, mint a Schalke 04, a Werder Bremen, a Real Madrid és az Arsenal színeit viselte. Most annak a török csapatnak a mezét fogja viselni, akit gyermekkora óta támogat.

Özil már kamasz korában a német válogatottat választotta.

Felnőtt német válogatottként, világbajnokként is nagy nyomás nehezedett rá. A németek elvárták, hogy jó bevándorló legyen. A törökök elvárták, hogy jó török legyen. Az újságok figyelték, hogy a válogatott meccsen énekli-e a német himnuszt. Ha úgy látták, hogy nem, akkor azt írták, hogy ő nem jó német.

2018 nyarán kijelentette, hogy addig nem szerepel a német válogatottban, amíg rasszista és tiszteletlen megnyilvánulásokat tapasztal.

Mesut Özil Gelsenkirchenben született török gyökerekkel.

Kulturális feszültségekkel teli karrierje, élete és kommunikációja most új szakaszba érkezett.

A német világbajnok kizártnak tartja, hogy valaha visszatér a Bundesligába és a német labdarúgó-válogatottba.

„Ha választok egy utat, soha nem fordulok vissza. Sok sikert kívánok a német válogatottnak, amelyben én soha többé nem fogok játszani.” – mondta a 32 éves játékos, aki szerdán írta alá három és fél évre szóló szerződését Törökországban a Fenerbahce csapatával.

Egy dolgot tehetsz igazán, hogy ha tisztában vagy a megkérdőjelezhetetlen értékeiddel, akkor kitartasz mellettük és nem áldozod fel semmi érdekében.
Kőszegi András )