A gyártás során megmaradt szövetanyagok felhasználásával készítette el legújabb, limitált kollekcióját a Fjällräven. A kollekció minden darabja olyan különböző színű maradékanyagokból készül, amelyek felhasználása – kis mennyiségük miatt – korábban nem volt lehetséges. Az új koncepció jegyében azonban épp erre a problémára építve születtek meg az egyedülállóan színes és izgalmas Samlaren-ruhadarabok, illetve kiegészítők.
A svéd Samlaren kifejezés magyarul annyit tesz, “gyűjtő”. A kifejezés igencsak találó, hiszen ebben
a kollekcióban a megmaradt szövetanyagok kelnek új életre,
amelyekből különböző színkombinációk és játékos, de egyben innovatív megoldások alkalmazásával teljesen egyedülálló termékek készülnek. A Samlaren alapgondolata a Fjällräven működését a kezdetektől meghatározó küldetésből ered: tartós, kiváló minőségű ruhadarabok és kiegészítők előállítása az anyagok és erőforrások takarékos felhasználásával, mindenfajta pazarlás nélkül. Ennek jegyében a svéd márka egy olyan új kollekciót mutat most be, amely innovatív megoldásokkal biztosítja a maradékanyagok felhasználását, ezzel
még fenntarthatóbbá téve a termékek előállítását.
A Fjällräven gyártási folyamatai során visszamaradt, különböző színű anyagokat a kollekció megalkotói úgy válogatták össze a Samlaren-kollekció megalkotásához, hogy azokból egészen egyedi, izgalmas, ugyanakkor a márkától megszokott módon funkcionális, tartós ruhák és kiegészítők készülhessenek. Ezek közé tartoznak a megmaradt G-1000 anyagokból készült kabátok színes, patchwork-jellegű zsebekkel, az ikonikus Kånken hátizsákok Samlaren-különkiadásai, valamint a Totepack táska és a Fjällräven-sapka rendhagyó változatai.
Ami az egyiknek szemét, az a másiknak kincs
“Az alapötlet az volt, hogy a problémát lehetőségbe fordítva új felhasználási lehetőséget találjunk a megmaradt szövetanyagoknak. Szeretem a mondást, miszerint ‘ami az egyik embernek szemét, az a másiknak kincs’, a Samlarennel pedig a saját ’hulladékunkból’ igazi értéket hoztunk létre” – mondta el a Samlaren formatervezéséért felelős Henrik Andersson, a Fjällräven kreatívigazgatója.
“A Samlarennel arra törekszünk, hogy a már rendelkezésünkre álló alapanyagokból dolgozzunk, és ne hagyjuk, hogy bármi is a kukában landoljon. Azzal, hogy a fenntarthatóságot a koncepció alapjává tettük,s ehhez igazítottunk mindent, új utat nyitottunk az eddig sosem látott, innovatív ötletek előtt is.” – tette hozzá Christiane Dolva Törnberg, a Fjällräven fenntarthatósági vezetője.
A Fjällräven új, limitált Samlaren kollekciója világszerte 2021. március 1.-én kerül a kijelölt boltokba, illetve online is megvásárolható lesz a fjallraven.com webshopban.
( onBRANDS )