VONZZÁK A BEFEKTETŐKET A FELELŐS VÁLLALATOK

Kulcsfontosságúak lettek a fenntarthatósági szempontok az intézményi befektetők számára.

Az elvárásoknak azonban egyre kevesebb cég tud megfelelni – mutat rá az EY globális kutatása. A közel 300 felsővezető bevonásával készült nemzetközi felmérés szerint a döntéshozók arról is a vállalati jelentésekből tájékozódnak, hogy a kiválasztott szervezet megfelelően ügyel-e a klímakockázatokra.

A cégek társadalmi szerepvállalása, a környezettudatos gazdálkodás, valamint a fenntartható fejlődés területén tett lépéseik kiemelt szerepet játszanak az intézményi befektetők döntéseiben ­- mutat rá az EY tanulmánya. Mindeközben

ahogy növekszik az igény a megbízható nem pénzügyi adatok iránt, úgy lesz egyre nagyobb a szakadék a piaci szereplők és a befektetők között:

két év alatt 14 százalékponttal nőtt azoknak a száma, akik hiányolják a környezeti kockázatok bemutatását a beszámolókból.

A fenntarthatóság területén elért teljesítmény értékelésénél szinte minden megkérdezett (98%) a szervezetek beszámolóira, jelentéseire támaszkodik. A kutatásban résztvevők

megbízhatóbbnak tartják azokat a társaságokat, amelyek működését meghatározza a felelős vállalati magatartás.

A vezetők 91 százaléka számba vette ezeket a faktorokat az elmúlt 12 hónapban hozott befektetési döntéseinél.

„Magyarországon is egyre gyakrabban tapasztaljuk, hogy leginkább azokban a cégekben látnak üzleti lehetőséget a nemzetközi befektetők, amelyek a gyorsuló környezeti változásokra is hatékonyan tudnak reagálni, rövid és hosszútávú stratégiájuk szerves részét képezi az ESG szempontok integrálása az üzleti folyamatokba. A sikeres jövő kulcsa az, hogyan tudják az egyes vállalkozások ennek megfelelően átalakítani a működésüket, mely folyamat során létfontosságú szempont kell legyen a fenntarthatóságot célzó tevékenységek megbízható és transzparens bemutatása. Mind befektetői, mind pedig vállalati oldalról egyre nagyobb igény mutatkozik a nem pénzügyi jelentések és közzétételek kialakítására, valamint azok megbízhatóságának külső fél által történő hitelesítésére.” – hangsúlyozta Domoszlai Rita, az EY Könyvvizsgálati Üzletágának associate partnere.
( onBRANDS )