EZ A 10 SNEAKER MÁRKA ÚGY VÁLTOZTAT, HOGY ÚJRAHASZNOSÍTOTT ÉS MEGÚJULÓ ANYAGOKBÓL KÉSZÍT CIPŐT

Akár 40 évig is tart, amíg egy tornacipő, sneaker elbomlik egy hulladéklerakóban.

A cipőipar nagyobb, mint valaha, és növekedése nem mutatja a lassulás jeleit. 

Évente több mint 23 milliárd pár cipőt gyártanak, és a nagy kereslet mögött egy szinte mérhetetlenül pazarló ipar áll. A sportcipők, sneakerek többsége szűz műanyagot, gumit és kőolajat használ, riasztó mennyiségű szén-dioxidot termelve. A Sneaker startup Nothing New szerint évente körülbelül 300 millió pár cipőt dobnak ki , és átlagosan 30-40 évbe telik, amíg egy pár teljesen lebomlik egy hulladéklerakóban.

A múltban a legtöbb vásárló nem gondolt volna arra, hogy pontosan miként készülnek a megvásárolt tárgyak, de ez már nem mindenütt érvényes. 

Az igényes trendmeghatározó stílusok és az úttörő újítások mellett a mai képzett fogyasztók elvárják, hogy a termékeket felelősségteljesen állítsák elő.

Matt Powell, a sportruházat kiskereskedelmi szakértője elmagyarázta az Insidernek, hogy a fiatalok nagyon aggódnak amiatt, hogy vásárlásaik hogyan befolyásolják a környezetet. “A fenntarthatóság fontos téma a kiskereskedelemben, olyannyira, hogy a fiatalabb fogyasztók hajlandók többet fizetni a fenntartható termékekért. A márkák régóta aggódnak a termékek fenntartható gyártása miatt, de előrelátóbbak és nyitottabbak ezzel kapcsolatban.” – mondta Powell. 

Jónéhány új és régi márka dolgozik úgy, hogy új mércét állítson fel.

10 márka, amelyek fenntarthatóbb cipőket is gyártanak:

Cariuma
A brazíliai Rio de Janieróban alapított Cariuma cipőmárka, amely a fenntarthatóságra összpontosít.

Adidas x Parley
A két márka 2015-ben állt össze először egy cipővel, amely újrahasznosított óceáni műanyagból készült fonalat és illegális mélytengeri kopoltyúhálókat használt. 2016-ban hivatalosan is piacra dobták a termékeket.

Everlane 
a Tread by Everlane azoknak szól, akik még mindig értékelik a minőségi bőrt. 94,2% -os szűz műanyag talppal, a világ legtisztább bőrgyárából származó bőrrel, valamint újrahasznosított műanyag palackokból készült béléssel rendelkezik.

Reebok
A cipő 100% pamut felsőrésszel, kukoricából származó talppal és ricinusolaj talpbetéttel rendelkezik. Még a csomagolás is 100% -ban újrahasznosított.

NOTHING NEW
A 2019-ben alapított Nothing New egy sneaker startup, amelynek célja, hogy pozitívan befolyásolja a bolygót és tanítsa a rajta élő embereket. Ellentétben a listán szereplő legtöbb márkával, amelyek egyszerűen előrelépnek a környezetbarátságuk javítása érdekében, itt a fenntarthatóság a márka középpontjában áll.

Nike
Annak ellenére, hogy a fenntarthatóság nincs erősen beépítve a márka marketingjébe, a márka munkája nem maradt észrevétlen. Az iparágban az újrahasznosított poliésztert használja hatodik éve, és 2010–2018 között a márka 6,4 milliárd műanyag vizes palackot alakított át újrahasznosított lábbeliként vagy ruházatként.

Converse
A Chuck Taylor All-Stars az egyik, ha nem a legnagyobb időtlen cipő a bolygón. A vászon felső részének 100% -ban újrahasznosított műanyag palackok felhasználásával a Renew Collection a legfrissebb példa arra, hogy elkötelezte magát a gondosabb gyártás mellett.

Allbirds
Az új-zélandi Tim Brown és a San Francisco-i székhelyű megújuló energiaforrások szakértőjének, Joey Zwillingernek az ötletgazdájaként az Allbirds a vadonatúj cipők startupja. Az első négy évben a márka 77,5 millió dolláros értékelést ért el, mindezt fenntartható cipőjének köszönhetően. Még az anyaguk szabadalmát is nyilvánosságra hozták, hogy más márkák fenntartható alternatívaként felhasználhassák.

Greats
Környezetbarátabbá tétele érdekében Greats újrahasznosított műanyag kötött felsőrésszel alakította át a sziluettet. Hét műanyag palackból készül a Royale Knit tornacipő mindegyik párja, és csak a kezdeti gyártás során Greats 75 000 palackot távolított el az óceánból. Az újrahasznosított műanyag felsőrész mellett a Greats újrahasznosított anyagokat használ a cipődobozok és csomagolások előállításához.

Rothy’s
Rothy újrahasznosított műanyag tornacipője, amely a „The Sneaker” elnevezést viseli, Vans-ihletésű, újrahasznosított műanyag felsőrésszel rendelkezik. A cipő egyéb környezetbarát elemei közé tartozik az újrahasznosított hab talpbetét, vegán, újrahasznosítható, szénmentes gumiból és TPU-ból készült talp, valamint vegán és nem mérgező ragasztók.
( onBRANDS )