HOMO DIGITALIS

A munka világa már nem az, amelyet korábban ismertünk.

“Itt az alkalom, hogy széles ecsettel alakítsuk a munka világát a következő évtizedekre. Az ellenálló képesség és a versenyképesség érdekében a vállalatoknak ki kell használniuk ezt a lehetőséget, hogy vállalati kultúrájuk irányát meghatározzák a jövő számára. Mert: “Ha pihensz, rozsdásodsz.” – írja Steffen Lange, a Salesforce Austria vezetője a Leadersnet-en.

Még akkor is, ha a Coronát elsősorban a lemondással és a korlátozással társítjuk, tudatosult bennünk, hogy a munkaformáink továbbfejlesztése során végtelen lehetőségek állnak előttünk. Míg egyesek már alig várják, hogy visszatérjenek az irodába, mások már megszokták a távmunkát, és a koronavírus után is meg akarják tartani ezt az új munka-magánélet egyensúlyt. Az EY “Otthoni irodája Ausztriában” című tanulmánya azt mutatja:

átlagosan az alkalmazottak hetente körülbelül két nap otthoni irodát akarnak,

és minden negyedik vezető (26 százalék) még három vagy több napot is otthon akar dolgozni.

A világjárvánnyal a munka függetlenné vált az időtől és a helytől.

Az alkalmazottak egyre inkább eldöntik, hogy hol és mely emberekkel akarnak dolgozni. A rugalmasság nem csak otthoni irodát jelent. Most a vállalat feladata, hogy közös élmények és emlékek létrehozásával biztosítsa az összetartozás érzésének fenntartását annak ellenére, hogy nem kötődik egy adott helyszínhez.

Ez új értelmet ad az irodának:

ha csak munkahely volt a Corona előtt, akkor most találkozási zónává, a kreatív cserék terévé és a kultúra adományozójává válik.

A vállalatok számára ez azt jelenti, hogy új keretfeltételekkel kell szembenézniük, a felvételtől kezdve a munkakörnyezetig és a munkakultúráig. A hibrid munka növeli a vállalat tehetségét is, mert ha az alkalmazottaknak csak fontos személyes találkozókra kell megjelenniük az irodában, lakóhelyük már nem a potenciális foglalkoztatás döntési kritériuma.

A Salesforce ügyfélkapcsolat-kezelés szakértő rendelkezik egy kifejlesztett egy technikai megoldással, amely segíti a vállalatokat irodáik biztonságos megnyitásában. Az alkalmazottak például használhatnak egy alkalmazást az irodai munkaidő lefoglalására és a reggeli bejelentkezésre. Ez segít a kapcsolattartásban, megkönnyíti a szervezést, és biztonságossá és kiszámíthatóvá teszi az irodába való visszatérést. Ugyanakkor a platform ötvözi az információk zavartalan áramlását, a hatékony együttműködést és az átlátható kommunikációt.

Már meg kellett volna tanulnunk, hogy a változás megállíthatatlan.

Azokat a vállalatokat, amelyek ezt a növekedés lehetőségének tekintik,

továbbra is ösztönzik a digitalizálást és megújítják vállalati kultúrájukat, nemcsak alkalmazottaik bizalmával jutalmazzák, hanem biztosítják az ellenálló képességet és hosszú távon versenyképesek maradnak. Ez hosszú távon alakítja és erősíti Ausztriát is, mint üzleti helyszínt. Legkésőbb a következő válság megmutatja, mely vállalatok elégedtek meg rövid távú átmeneti megoldásokkal, és mely újításokat vezették be folyamatként.
( onBRANDS )