IAB-ÚTMUTATÓ A KONTEXTUÁLIS HIRDETÉSRŐL

A dokumentum célja, hogy gyakorlati eszköztárat adjon a médiavásárlók kezébe.

A téma a harmadik feles cookie-k kivezetése miatt vált különösen fontossá az elmúlt időszakban. A Guide to Contextual Advertising címet viselő útmutatót az IAB Europe programmatic bizottsága jegyzi és részletesen bemutatja, mi az a kontextuális hirdetés, milyen lehetőségeket kínál az európai piacon, milyen tényezőkre kell figyelemmel lenni és milyen best practice-ek érhetők el jelenleg.

A kontextuális hirdetés nem új eszköz a digitális reklámpiacon, mindig is fontos eleme volt a médiamixnek, ugyanakkor a harmadik feles cookie-k – az eredetihez képest valamelyest későbbi – kivezetése ismét ráirányította a figyelmet, mint lehetséges alternatívára.

“A cookie-k eltűnése nyomán a hirdetők új módokat keresnek a kampányok teljesítményének optimalizálására, hatékonyságának és eredményességének biztosítására, valamint a megfelelő fogyasztói élmény elérésére.

A mai ökoszisztémában előtérbe helyeződik az adatok védelme és e szempontból a kontextuális hirdetés biztonságos megoldás.

Az útmutató megmutatja, milyen fejlődési utat jár be e terület, milyen lehetőségeket rejt a piac szereplői számára a 3rd party cookie-k utáni világban, és milyen konkrét lépéseket kell tenni a sikeres használat érdekében” – mondta el David Goddard, a programmatic bizottság elnöke, egyben a DoubleVerify üzletfejlesztési vezetője.

Az útmutató összerakásában a piac számos szereplője együttműködött. A DoubleVerify mellett a Bloomberg Media, a CNN International, a Comscore, az IAS, a Magnite, a PubMatic, a Rakuten Advertising, a Triton Digital és a Xandr szakemberei is részt vettek a munkában.
Az angol nyelvű útmutató ITT letölthető.
( onBRANDS )