Az ötéves projekt Franciaországban és Olaszországban kezdődik, majd az Egyesült Királyságra, Németországra, Lengyelországra, Spanyolországra és más európai országokra is kiterjed.
A Bridgestone új töltőhálózata normál és gyorstöltő állomásokból fog állni, amelyek hozzáférhetők lesznek mindenki számára, legyen szó magán- vagy flottajárművekről; a forgalmas útvonalak mentén pedig gyorstöltő állomásokat fognak telepíteni, hogy az áthaladók rövid idő alatt feltölthessék járműveiket. A partnerséget a TSG teszi lehetővé, amely vezető szerepet vállal az elektromostöltő-töltőinfrastruktúra megtervezésében, telepítésében és karbantartásában.
A partnerségnek köszönhetően a járművezetők és flották hozzáférést kapnak Európa egyik legnagyobb, több mint 130 000 töltőállomást magában foglaló nyilvános töltőhálózatához, valamint a tervezett 3500 új töltőállomáshoz.
A Bridgestone kiskereskedelmi hálózata lehetőséget nyújt majd otthoni töltők vásárlására és telepítésére is.
Az alkalmazás (vagy kártya) Európa-szerte hozzáférést biztosít ezekhez a töltési lehetőségekhez EVBox töltéskezelő szoftverén keresztül. A fizetés és számlázás egyetlen központosított platformon intézhető, ráadásul adatokat gyűjt az újratöltési szokásokról, a felhasználók számára pedig lehetővé teszi, hogy ugyanazzal az egyedülálló megoldással eljussanak akár Madridból Helsinkibe.
A Bridgestone az elektromos járművekben óriási lehetőséget lát a CO2-kibocsátás csökkentésére és a mobilitás környezetvédelmi szempontból fenntarthatóbbá tételére,
különösen mivel 2025-ben az Európában értékesített új autóknak várhatóan már 20%-a elektromos lesz, de még számos akadályt kell legyőzni, mielőtt a tisztán elektromos jövő megvalósulhat (A Bridgestone belső becslései Frost & Sullivan, a BCG, ACEA, LMC, Transport & Environment, valamint az IHS alapján, 2020).
A Bridgestone vizsgálata az elektromos járművek európai fogadtatásáról fényt derített arra, hogy 50%-a azoknak a válaszadóknak, akik nem terveznek elektromos járműre váltani hozta fel indoklásként az elégtelen töltőinfrastruktúrát (A Bridgestone belső felmérése, amelyet 2021-ben végeztek el több mint 3000 európai fogyasztó – Franciaországból, Németországból, Olaszországból, Lengyelországból, Spanyolországból és az Egyesült Királyságból – bevonásával).
Erre a kihívásra válaszol az EU „Fit for 55” csomagja, amely előírja a tagállamok számára a töltőkapacitás bővítését a karbonsemleges autók várható értékesítésének arányában, ezen felül pedig a fontosabb közutak mentén adott szakaszonként töltő- és üzemanyag-ellátó pontok létesítését (Elektromos töltőpontok 60 kilométerenként, hidrogéntöltőpontok 150 kilométerenként).
A mobilitás fenntartható jövőjéért a Bridgestone átalakítja üzletmenetét,
hogy támogassa az elektromos járművek bevezetését. Ezért az abroncsgyártó prémium abroncsok és abroncstechnológiák, valamint dedikált flotta- és mobilitási megoldások fejlesztésébe fektet. A vállalat továbbá vezető elektromosjármű-gyártókkal lép partnerkapcsolatra, és ezekre a járművekre felkészült kiskereskedelmi és szolgáltató hálózatot alakít ki, amely egy helyen kínál elektromosjármű-karbantartási és abroncsszolgáltatásokat, elektromos töltést és mobilszolgáltatásokat. Ezen az úton fontos mérföldkövet jelent, hogy
a vállalat az EVBox és a TSG partnereként segít bővíteni Európa töltőinfrastruktúráját.
„A Bridgestone elkötelezte magát az elektromos jövő valóra váltása mellett, és vezető elektromosjármű-gyártókkal lép partnerségre, hogy olyan prémium abroncsokat és fenntartható technológiákat fejlesszen ki, amelyek megfelelnek ezeknek az igényeknek. Ezen erőfeszítések szempontjából szintén kulcsfontosságú egy, az ilyen járművekre valóban felkészült kiskereskedelmi és szolgáltató hálózat kiépítése. Ennek a partnerségnek a segítségével támogathatjuk Európa töltőinfrastruktúrájának nagyon is időszerű bővítését. Az EVBox 2010 óta élen jár az elektromostöltő ágazat megteremtésében, így egyértelműen ők a megfelelő partner számunkra” – mondta Christophe de Valroger, a Bridgestone EMIA kiskereskedelmi operatív alelnöke.
„A Bridgestone vállalat szenvedélyesen törekszik a mobilitás fenntartható jövőjének formálására. Számos közelmúltbeli bejelentésük és partnerségük révén láthattuk, hogyan válik ez valóra, és büszkék vagyunk rá, hogy egy hozzánk hasonló ambíciókkal rendelkező vállalattal dolgozhatunk. Ez az együttműködés egy új, hosszú távú partnerség kezdetét fémjelzi az ágazat vezetői között, amely az e-mobilitással és annak igényeivel párhuzamosan fejlődik és növekszik.” – nyilatkozott Bram Poeth, az EVBox Csoport kommunikációs igazgatója.
( onBRANDS )