A TOP50 HAZAI NAGYVÁLLALAT LEGAKTÍVABB VEZETŐI A LINKEDINEN

Elkészült az első hazai LinkedIn riport.

Egyre aktívabbak a magyar nagyvállalatok felsővezetői a LinkedInen, ami egyértelmű jele annak, hogy a szakmai közösségi platform szerves és megkerülhetetlen részévé vált a vállalati- és márkakommunikációnak – derült ki abból a 2021 nyarán készült kutatásból, amelynek során az 50 legnagyobb magyar nagyvállalat vezérigazgatójának, HR-, kommunikációs és marketingvezetőjének LinkedIn jelenlétét vizsgálta az Uniomedia.

Kommunikációs szempontból egyre aktívabbak a csúcsvezetők, a kommunikációs és a HR-szakemberek a LinkedInen, a marketingvezetők között azonban jelentős arányban szerepelnek azok, akik passzív profillal vannak jelen a szakmai hálón.

Kutatása során az ügynökség azt vizsgálta, mekkora követőbázissal rendelkeznek az 50 legnagyobb magyar vállalat csúcsvezetői és a követőik számához képest miként aránylik a posztokra érkező lájkok, kommentek, megosztások összessége. Ez utóbbi, az ún. engagement rate mutatja meg a professzionális közösségi platformon folytatott kommunikáció intenzitását és hatékonyságát, illetve utal arra, hogy milyen aktív szakmai networkkel rendelkezik az adott vezető. (Az engagement rate vizsgálata azért is kulcsfontosságú, mert a nagyvállalati felsővezetőket jellemzően sokan követik – köszönhetően az adott cégnél dolgozó kollégák nagyobb számának –, tehát a követőszámok összehasonlítása önmagában nem adna reális képet. Ugyanakkor valakinek minél több követője van, annál nehezebb a követőszámmal arányosan magas engagement rate-et elérnie.) Ha ez a mutató 0-5% között van, akkor az adott vezető kevésbé aktív a LinkedInen, és többnyire csupán tartalmat fogyaszt az oldalon.

Engagement alapján a mezőnyt Rékasi Tibor, a Telekom CEO-ja vezeti 137%-kal. Összességében a legjobb 5 arányt elérő vezető közül hárman a kommunikációs területen dolgoznak, ez önmagában is jól jelzi, hogy a LinkedIn mostanra már nem csupán a toborzás eszköze, hanem sokkal inkább az üzleti kommunikáció platformja lett.

A TOP5 engagement aránnyal rendelkező vezető a LinkedInen:

  • Rékasi Tibor, Magyar Telekom Távközlési Nyrt.: 137%
  • Vogronics Krisztina, Phoenix Pharma Zrt.: 59%
  • Bodó Teodóra, Bosch Csoport Zrt. 49%
  • Hevesi Nóra, Tesco-Global Zrt. 43%
  • Friedl Zsuzsanna, Magyar Telekom Távközlési Nyrt. 42%

Az 50 legnagyobb magyar vállalat vezérigazgatója között:

  • Keszte Róbert (Continental Automotive Hungary Kft.),
    Rékasi Tibor (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.) és
    Heiszler Gabriella (Spar Magyarország Kereskedelmi Kft.)
    alkotja a CEO TOP3-at kizárólag a követőszámok alapján.
  • Ha azonban az interakciók és a követőszámok arányát, azaz az ún. engagement rate-et nézzük, akkor:
    Rékasi Tibor (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.),
    Solti Andrea (Shell Hungary Zrt.) és
    Varga Balázs (Eaton Enterprises Kft.) nevére módosul a lista.

A HR-vezetők listáján:

  • A követőszám alapú TOP3:
    Kósa Barbara (Harman Becker Kft.),
    Simon Csilla (Magyar Posta Zrt.) és
    Osváth-Bori Mercédesz (Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.)
  • Az interakciók és a követőszámok arányát, az engagement rate-et is figyelembe véve Friedl Zsuzsanna (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.),
    Fluck Benedek (MVM Zrt.) és
    Gazdag András (Schaeffler Savaria Kft.) a sorrend. 

A kommunikációs és marketing vezetők között:

  • A legtöbb követője
    Bánhegyi Zsófiának (Szerencsejáték Zrt.),
    Szabó Bélának (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.) és
    Kutas Istvánnak (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.) van.
  • Az interakciók és a követőszámok arányát, az engagement rate-et is figyelembe véve Vogronics Krisztina (Phoenix Pharma Zrt.),
    Bodó Teodóra (Bosch Csoport) és
    Hevesi Nóra (Tesco-Global Zrt.) profilja a legaktívabb.

A 200 felsővezető LinkedIn profiljának elemzése során az Uniomedia munkatársai

mindössze 39 olyan vezetőt találtak, akinek 1000 fölött volt a követőszáma,

míg a vizsgált felsővezetői célcsoport össz követőszáma meghaladta a 100 ezret!

„A LinkedIn közösség mérete Magyarországon meghaladja az 1,2 milliót. A technológiai, a pénzügyi és a távközlési cégek munkatársai vannak a legtöbben, de ma már csaknem minden iparág eléri a kritikus tömeget a LinkedInen. Ez összességében is akkora közönség, amelyre nemcsak lehet, hanem érdemes is kommunikációs aktivitást építeni. A LinkedIn üzleti célú használata ma már messze túlmutat a toborzáson. Kiváló eszköz a márkakommunikációra is, hiszen a LinkedInen az értékes szakmai tartalmat, inspirációt és a követendő üzleti stratégiákat keresik ma már az emberek” – mondta Balatoni Zsófia, az Uniomedia társalapítója és ügyvezetője. 

A kutatás során mintegy 50 felsővezető esetében nem találtak LinkedIn profilt az ügynökség munkatársai, vagy ha igen, akkor az adott vezető profilja inaktív, illetve privát volt. A TOP50 listán belül ez olyan cégeknél is előfordult, mint például a Lidl Magyarország, a Szerencsejáték Zrt., az OMV, az MVM Zrt., az Audi Hungária Zrt., vagy épp a Wizz Air.   

A TOP 50 nagyvállalat felsővezetőinek LinkedIn közössége követőszám alapján, 2021. szeptember 8-án:

  1. Continental Automotive Hungary Kft. Dr. Keszte Róbert 4 131
  2. Harman Becker Kft. Kósa Barbara 3 767
  3. Szerencsejáték Zrt. Bánhegyi Zsófia 3 208
  4. Magyar Telekom Távközlési Nyrt. Szabó Béla 2 837
  5. Tesco-Global Zrt. Hevesi Nóra 2 796 

A TOP50 nagyvállalat felsővezetőinek LinkedIn közössége követőszám alapján, szakterület szerinti csoportosításban, 2021. szeptember 8-án: 

CEO:

  1. Continental Automotive Hungary Kft. Dr. Keszte Róbert 4 131
  2. Magyar Telekom Távközlési Nyrt. Rékasi Tibor 2 340
  3. SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. Heiszler Gabriella 1 948
  4. Jabil Circuit Magyarország Kft. Sergio Alonso Cadavid 1 716
  5. Teva Gyógyszergyár Zrt. Bjorn Hultermans 1 578

HR:

  1. Harman Becker Kft. Kósa Barbara 3 767
  2. Lidl Magyarország Osváth-Bori Mercédesz 2 463
  3. Magyar Posta Zrt. Simon Csilla 2 402
  4. Magyar Telekom Távközlési Nyrt. Friedl Zsuzsanna 2 006
  5. Samsung Electronics Zong Attila 1 873

Kommunikáció és marketing:

  1. Szerencsejáték Zrt. Bánhegyi Zsófia 3 208
  2. Magyar Telekom Távközlési Nyrt. Szabó Béla 2 837
  3. Tesco-Global Zrt. Hevesi Nóra 2 796
  4. Magyar Telekom Távközlési Nyrt. Kutas István 2 755
  5. Bosch Csoport Bodó Teodóra 2 215

 A sorrend engagement szerint és szakterület alapján a vizsgált időszakban
(2021. május-július):

CEO:

  1. Magyar Telekom Távközlési Nyrt. Rékasi Tibor 137%
  2. Shell Hungary Zrt. Solti Andrea 32%
  3. Eaton Enterprises (Hungary) Kft. Varga Balázs 18%
  4. Continental Automotive Hungary Kft. Dr. Keszte Róbert 14%
  5. Howmet-Köfém Kft. Katus István 12%

HR:

  1. Magyar Telekom Távközlési Nyrt. Friedl Zsuzsanna 42%
  2. MVM Zrt. Fluck Benedek 38%
  3. Schaeffler Savaria Kft. Gazdag András 29%
  4. Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt. Erdei Katalin 21%
  5. GE Magyarország Szabó Letícia 19% 

Kommunikáció és marketing:

  1. Phoenix Pharma Zrt. Vogronics Krisztina 59%
  2. Bosch Csoport Bodó Teodóra 49%
  3. Tesco-Global Zrt. Hevesi Nóra 43%
  4. Szerencsejáték Zrt. Bánhegyi Zsófia 37%
  5. Porsche Hungária Kft. Bujjáki Zsolt 26%

( onBRANDS )